Klasa II

29 czerwca 2012
Zakończenie Roku Szkolnego

29 czerwca w piękny, upalny poranek spotkaliśmy się wszyscy na rozdaniu świadectw. Po krótkim pożegnaniu oraz życzeniach nastąpiło długo oczekiwane rozdanie świadectw oraz książek. Dzieci z zapałem śledziły oceny. Później wszyscy zadowoleni ze swoich całorocznych osiągnięć z radosnymi minami pożegnali się i pobiegli cieszyć się słońcem oraz rozpoczynającymi się właśnie wakacjami.

23 czerwca 2012
Wieczór teatralny 2012

23 czerwca w Teatrze Rampa odbyło się uroczyste pożegnanie klasy szóstej oraz wspaniałe występy uczniów naszej szkoły.

18 czerwca 2012
Kenia jakiej nie znamy.

18 czerwca w piękny, słoneczny dzień wybraliśmy się do pobliskiej biblioteki na lekcję biblioteczną pt. "Kenia jakiej nie znamy". Początek naszej wycieczki stanowiło zwiedzanie biblioteki oraz jej serca - magazynu. Najpierw obejrzeliśmy wypożyczalnię audiobooków, następnie przyjrzeliśmy się bliżej czytelni i zgromadzonym tam materiałom encyklopedycznym. Później udaliśmy się na długo oczekiwaną przygodę z Czarnym Lądem. Sala, w której odbywała się lekcja ozdobiona była afrykańskimi malowidłami i zdjęciami mieszkańców Kenii.

28 maja - 1 czerwca 2012
Zielona szkoła w Krynicy Morskiej.

W poniedziałkowy poranek wyruszyliśmy w upragnioną podróż - na zieloną szkołę! Tego dnia zwiedzaliśmy Skansen w Olsztynku, gdzie dzieci mogły zapoznać się z dawnym życiem w wiejskiej osadzie. Podziwialiśmy stary, drewniany i jakże urokliwy Kościółek oraz chaty bogatych i biednych mieszkańców wioski. Mogliśmy także wejść do młyna oraz kuźni i zobaczyć jakimi urządzeniami posługiwali się dawniej ludzie. Późnym popołudniem przywitaliśmy się z morzem i oglądaliśmy przepiękny zachód słońca w Krynicy Morskiej.

19 kwietnia 2012
"Bezpieczniej z prądem"

19 kwietnia, w czwartkowy poranek wybraliśmy się na wycieczkę do Polskiej Grupy Energetycznej na lekcję pt. "Bezpieczniej z prądem". Najpierw obejrzeliśmy film, pokazujący jak nie należy postępować podczas korzystania z urządzeń elektrycznych. Następnie Panowie przedstawili prezentację dotyczącą pozyskiwania energii, jej źródeł, możliwości wytwarzania oraz różnych rodzajów elektrowni. Pod koniec wycieczki odbył się quiz! Dzieciaki bezbłędnie odpowiedziały na wszystkie pytania!

27 marca 2012
W przyszłości chcę być...

Dzisiejszego dnia mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole podróżnika, pana Piotra Balcerowicza. Było to niezwykłe spotkanie. Podróżnik zdradził nam jak przygotować się do podróży, w jaki sposób poruszać się w nieznanych rejonach oraz co dobrego można zjeść w różnych częściach świata. Pan Piotr pięknie opowiedział o krajobrazach najciekawszych miejsc, jakie odwiedził.

22 marca 2012
Teatr Roma

Dziś wybraliśmy się do teatru muzycznego Roma na musical pt "Aladyn".
Byliśmy pod wrażeniem przepięknej stylizacji. Wspaniałe stroje, wpadające w ucho piosenki oraz bajeczna sceneria olśniły całą widownię. Efekty specjalne i rewelacyjne oświetlenie uświetniły przedstawienie. Aktorzy opowiedzieli historię w cudowny i bajeczny sposób.

Było bardzo fajnie, gdy aktorzy lecieli na latającym dywanie nad publicznością. Podobały mi się efekty specjalne.

Aleksander Radoliński

9 lutego 2012
Pokaz strojów ludowych

W czwartek 9 lutego odbył się w naszej szkole pokaz strojów ludowych. Babcia Amelki z klasy I była tak miła i opowiedziała nam o charakterystycznych dla niektórych regionów Polski strojach oraz ich historii. Amelka wspaniale odnalazła się w roli modelki i świetnie zaprezentowała się w stroju łowickim.

Amelka była modelką, prezentowała stroje ludowe. Pokaz bardzo mi się podobał.

Ignacy Bombuy Izdebski

13 stycznia 2012
Wielki Bal!

W styczniu odbył się długo oczekiwany bal karnawałowy. Pięknie ozdobiona sala, smakowity poczęstunek, liczne zabawy oraz konkursy z nagrodami wywołały ogromne uśmiechy na twarzach dzieci. Uczniowie bardzo chętnie zgłaszali się do poszczególnych konkurencji.

Bal rozpoczął pochód wszystkich dzieci w rytm muzyki do piosenki "Jedzie pociąg z daleka", by już po chwili każdy mógł zaprezentować swój wspaniały kostium.

22 grudnia 2011
Wigilia klasowa

22 grudnia 2011 urządziliśmy Klasową Wigilię. Wspólnie nakryliśmy do stołu, który wręcz uginał się od przeróżnych smakołyków. W tle rozbrzmiewały dźwięki kolęd. Było nastrojowo, odświętnie i rodzinnie. Złożyliśmy sobie życzenia, płynące z głębi naszych serc. Później zaśpiewaliśmy kilka kolęd i poczuliśmy atmosferę i magię zbliżających się Świąt.

12 grudnia 2011
Kiermasz Świąteczny

Na dzisiejszy kiermasz świąteczny czekaliśmy od dawna. Długo przygotowywaliśmy się do tego wydarzenia. Jak co roku włożyliśmy mnóstwo pracy w wykonanie świątecznych ozdób. Bardzo mocno zaangażowali się także nasi Rodzice, piekąc przeróżne pyszności: pierniczki, domki z piernika, pyszne czekoladowe grzybki czy szyszki z toffi.

8 grudnia 2011
Muzeum Powstania Warszawskiego

Dzisiejszy poranek zwiastował podróż w czasie. Podróż w czasy II Wojny Światowej. Na tą żywą lekcję historii wybraliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzieci były zafascynowane ogromnym gmachem, który gromadził skarby przeszłości. Pani przewodnik w bardzo zajmujący sposób opowiedziała nam o wydarzeniach z czasów II Wojny Światowej i Powstania Warszawskiego. Dzieci mogły dotykać eksponatów broni, mogły także wejść do bunkra oraz przejść kanałami.

6 grudnia 2011
Mikołajki

Dziś rozpoczął się długo oczekiwany dzień - Mikołajki. Wspólnie z klasą III zorganizowaliśmy spotkanie mikołajkowe. Pod choinką czekała na uczniów góra wspaniale opakowanych prezentów. Dzieci z niecierpliwością oczekiwały na swoją kolej. Warto było jednak chwilę poczekać, aby ujrzeć tak piękne i promienne uśmiechy.

Cieszę się bardzo z auta, które dostałem. Było bardzo fajnie.

Bartek Cegieła

25 listopada 2011
Muzeum II Korpusu Polskiego.

Wybraliśmy się dziś na wycieczkę, mającą przenieść nas w niesamowity świat historii. Już samo miejsce, w którym zlokalizowane jest Muzeum II Korpusu Polskiego w Józefowie pozwaliło poczuć nam klimat wojenny. Pośród lasów odnaleźliśmy obóz wojenny prowadzony przez pasjonatów historii. Przywitało nas czterech żołnierzy. Gdzie okiem nie sięgnąć można było dostrzec rzeczy z przeszłości.

13 października 2011
Teatr Baj

13 października wybraliśmy się do teatru Baj, aby obejrzeć spektakl pt "Świat Garmanna". Ukazuje on delikatny, pełen emocji świat dziecka. Główny bohater stawia wiele pytań, na które dorośli często nie potrafią odpowiedzieć. Garmann ukazuje również swoje lęki, problemy i oczekiwania. W świecie dorosłych pomaga mu się odnaleźć jego sąsiad. Pan Znaczek to starszy, samotny mężczyzna, który towarzyszy Garmanowi w zdobywaniu nowych doświadczeń oraz pomaga przezwyciężyć jego słabości.

30 września 2011
Folwark Bródnowski

Tego pięknego dnia wybraliśmy się na Folwark Bródnowski. Na dzieci czekało mnóstwo atrakcji. Uczniowie zobaczyli różne zwierzęta hodowlane, mogli wejść do zagród oraz samodzielnie je karmić. Na dzieci czekała także przejażdżka konna, zabawa na placu rozrywki, oraz rysowanie gęsim piórem z atramentem. Pogoda wyjątkowo nam dopisała, wszyscy świetnie się bawili!

Dowiedziałem się, że krowy mają długi język i 4 żołądki.

Łukasz Piętka

1 września 2011
Rozpoczęcie Roku Szkolnego

W dniu dzisiejszym odbyła się uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 2011/2012. Dla wszystkich dzieci było to wielkie wydarzenie. Z zapałem i entuzjazmem wkroczyli dziś w nowy rok szkolny. Po powitaniu Pani Dyrektor na dzieci czekała niespodzianka - koncert wybitnego skrzypka Sławomira Tomasika. Uczniowie byli bardzo poruszeni piękną muzyką oraz interpretacją utworów wykonanych przez Pana Sławomira. Po części oficjalnej odbyły się zebrania w klasach oraz pyszny poczęstunek.

Koncert był bardzo fajny. Skrzypek podczas gry robił wiele śmiesznych min.