Klasa IV

24 czerwca 2010
Finał Roku Szkolnego

24 czerwca 2010 r. zgromadzeni na widowni teatru Rampa dyrekcja szkoły, rodzice i nauczyciele podziwiali popis swoich dzieci. Uroczystość rozpoczęła się wystąpieniem pana dyrektora, który życzył wszystkim miłych wakacji. Następnie miała miejsce część artystyczna. Występowali wszyscy uczniowie naszej szkoły. Klasa pierwsza tańczyła, klasa trzecia wystawiła "Oświadczyny" wg A. Czechowa a uczniowie klasy drugiej śpiewali angielskie piosenki.

15 czerwca 2010
Wyjście do kina

15.06.2010 wraz z klasami starszymi z naszej szkoły poszliśmy do kina na znaną, familijną komedię "Niania i wielkie bum". Było dużo śmiechu, trochę momentów trzymających w napięciu, a także kilka wzruszających scen. Film skończył się, jak należało oczekiwać - szczęśliwie, a jego przesłanie, by w życiu pomagać sobie wzajemnie i kierować się wiarą, pozostanie na długo w naszej pamięci.

24-28 maja 2010
Zielona Szkoła w Jastrzębiej Górze

28 maja 2010 wróciliśmy po pięciodniowym pobycie z Jastrzębiej Góry. W pamięci na długo pozostaną wspomnienia średniowiecznych zamków z ich mrocznymi legendami. Oczami wyobraźni widzimy rycerzy krzyżackich spożywających wieczerzę w refektarzu. Następnie we wspomnieniach pokazują się zabytkowe budowle, legendarne kamienice oglądane przez obcojęzycznych turystów, tworzące niepowtarzalny klimat Gdańska. W klasie pojawia się obraz żaglowca zasnutego poranną mgłą i deszczem, z wody wyłania się ośmiornica, a obok ryby, których możemy dotknąć np.

12 maja 2010
Zajęcia w Muzeum Techniki

W dniu 12 maja 2010 w Muzeum Techniki uczestniczyliśmy w lekcji "Ciekawa fizyka". Razem z panią przewodnik przeprowadziliśmy eksperymenty, dzięki którym mogliśmy wyjaśnić wiele zjawisk występujących w przyrodzie.

26 kwietnia 2010
Wieczór artystyczny - Teatr Rampa

W kwietniowy wieczór, na deskach teatru "Rampa" uczniowie naszej szkoły przedstawili fragmenty "Teatrzyku Zielona Gęś" K.I. Gałczyńskiego, piosenki z "Kabaretu Starszych Panów" oraz układy taneczne. Spektakl reżyserowali: pan Tomasz Łysiak i pan Paweł Rusinowski. Wokalne przedstawienie opracowała pani Małgorzata Ścibisz, tańce przygotowała pani Agnieszka Kurek. Zarówno aktorzy jak i widzowie byli bardzo przejęci.

14 kwietnia 2010
Wycieczka do Muzeum Narodowego

14 kwietnia wzięliśmy udział w lekcji muzealnej "Z archeologią za pan brat". Pani przewodnik podała wiele ciekawych informacji na temat pracy archeologa. Mówiła o przyrządach, jakimi się on posługuje. Opowiadała o metodach odkrywania miejsc, w których warto prowadzić prace wykopaliskowe. Dalej wyjaśniała jak wydobywa się z ziemi cenne przedmioty oraz jak ustala się ich wiek i przeznaczenie. Zapoznaliśmy się z jednym z największych polskich dokonań archeologicznych, rekonstrukcji dzieł sztuki miasta Faras. Na koniec sami mogliśmy poczuć się archeologami...

16 marca 2010

16 marca 2010 roku poszliśmy wraz z klasą 5 i 6 na wycieczkę do Muzeum Narodowego. Uczestniczyliśmy w lekcji pt. "Człowiek w sztuce. Od narodzin do śmierci." Dowiedzieliśmy się wiele na temat malarstwa portretowego.

15 lutego 2010
Wycieczka do Wilanowa

15 lutego 2010 roku klasy czwarta, piąta i szósta były na wycieczce w Wilanowie. Jak zwykle najdokładniejszą relację z wycieczki spisała Ewelina:

Tematem tej wycieczki była "Mitologia na usługach krill". Razem z panią przewodniczką obejrzeliśmy część pałacu i dowiedzieliśmy się, jak mieszkał król. Ewelina zwróciła uwagę na fakt, że kultura starożytnych Greków i Rzymian odgrywała ważną rolę w życiu ludzi w tamtym okresie. Uważano, że piękność człowieka zależy nie tylko od duszy, ale i od jego ciała.

26 stycznia 2010
Bal karnawałowy

W ostatnim tygodniu stycznia odbył się w naszej szkole bal karnawałowy. Klasa czwarta, piąta i szósta bawiły się wspólnie. Na szkolnej imprezie dzieci były przebrane w niezwykłe i wymyślne stroje. Wszyscy byli zgodni, że zabawa była świetna, a bal zdecydowanie za krótki!

Ja przebrałem się za dziewczynę. Najbardziej spodobał mi się strój Jaśka. Był konkurs na króla i królową balu i na najciekawsze przebranie. Królem był Kazik (Joker z Batmana), a królową była Pamela (Hipis z lat siedemdziesiątych).

22 stycznia 2010
Wycieczka do Muzeum Etnograficznego

Dnia 22 stycznia 2010 roku wybraliśmy się do Muzeum Etnograficznego. Obejrzeliśmy w nim przedstawienie lalkowe i szopki krakowskie.

Na początku pani przewodniczka powiedziała, że pierwszą szopkę stworzył św. Franciszek w XII wieku. Marysia zdziwiła się, że tradycja choinek pojawiła się w XIX w, a szopek już w XII. Były one małe, jednopiętrowe i żadna z nich nie była ruchoma. Z czasem jednak stawały się coraz piękniejsze i większe.

22 grudnia 2009
Szkolna Wigilia

22 grudnia 2009 roku nasza klasa miała Wigilię. W ostatni dzień przed przerwą świąteczną zebraliśmy się razem, aby po raz ostatni w starym roku złożyć sobie życzenia, spożyć wspólny posiłek i pośpiewać kolędy.

Wspólnie z naszym wychowawcą oraz Panią prowadzącą lekcje filozofii, wysłuchaliśmy fragmentu Pisma Świętego i podzieliliśmy się opłatkiem. Później smakowaliśmy wypieków przyniesionych przez samych uczniów, np. makowca, murzynka oraz bezy.

21 grudnia 2009
Wyjście do kina.

"W kinie oglądaliśmy film p.t. "Opowieść Wigilijna" na podstawie książki Karola Dikensa. W skrócie opowieść jest o panu Scrooge'u, który jest bardzo skąpy, mieszka w kantorze i nienawidzi Świąt Bożego Narodzenia. Najpierw odwiedza go duch jego byłego wspólnika Jakuba Marleya i zapowiada wizytę trzech zjaw - Ducha Przeszłych Wigilii, która przypominała świecę, Ducha teraźniejszej Wigilii, podobnego do grubego Greka i Ducha przyszłej Wigilii". Tak rozpoczęli opis filmu Marysia i Jasiek.

10 grudnia 2009
Kiermasz świąteczny.

10 grudnia 2009 roku w naszej szkole miał miejsce kiermasz świąteczny. Już od listopada naszym zadaniem było przygotowanie się do niego. Robiliśmy kartki świąteczne, ozdoby na choinkę, małe pudełka do pakowania prezentów, kalendarze na nowy rok, albumy na zdjęcia, bombki, świeczniki a także wiele, wiele innych przedmiotów. Część rodziców również pomagała nam w przygotowaniu kiermaszu, przynosząc ciastka, ciasteczka i słodycze.

Ewelina Rybus

18 listopada 2009
Ślubowanie uczniów klasy pierwszej.

Dzieci z klasy czwartej mogły przypomnieć sobie swe pierwsze kroki w szkole biorąc udział w ślubowaniu klas pierwszych. Oto, jak tę uroczystość widzieli Adam Grzybowski - opowiadający o całości imprezy i Marysia Sarnacka, która uzupełniła sprawozdanie kolegi szczegółami z występów artystycznych:

4 listopada 2009
Lekcja historii z Bractwem Kerin

Opinie dzieci:
Dzisiaj odwiedziło nas w szkole Bractwo Rycerskie Kerin. Panowie pokazywali nam różne stroje ludzi z dawnych czasów. Walczyli, by zademonstrować jak kiedyś używano mieczy, toporów i różnych innych broni. Opowiadali o tym, w jaki sposób posługiwano się przyrządami w Średniowieczu.

Marysia Sarnacka

12-14 października 2009
Wycieczka na Mazury

Od niedzieli do środy z niepokojem wyglądałem przez okno i nie opuściłem chyba żadnej prognozy pogody. Nie pojechałem na wycieczkę z moją klasą i trochę współczułem dzieciom, że po wielu dniach ciepła nastała prawdziwa zima, a oni gdzieś tam, gdzie najbardziej wieje i gdzie najzimniej... No i do tego śnieg...
W czwartek zjawili się w komplecie. Wszyscy zadowoleni z radością opowiadali jak było fajnie, co widzieli i jak spędzali czas.

Wychowawca klasy

15 września 2009
Wycieczka do Muzeum Techniki

Dnia 15 września 2009 roku razem z klasą piątą i szóstą byliśmy w Muzeum Techniki na wystawie "Tajemniczy świata techniki szpiegowskiej". Mogliśmy tam zobaczyć oryginalne narzędzia pracy szpiegowskiej, takie jak pluskwy, podsłuch, urządzenia szyfrujące, zestawy do charakteryzacji, narzędzia do przeszukiwania pomieszczeń, tajną broń szpiegowską, zamaskowane skrytki na dokumenty, kamery zmyślnie ukryte w okularach, książkach, samochody i rekwizyty z filmów o agencie 007. Była też parasolka, która miała w środku kulkę z rtęcią.

1 września 2009
Oczami uczniów-rozpoczęcie roku szkolnego.

To już koniec wakacji.

Na rozpoczęciu roku było bardzo fajnie, a najfajniejsze było to, że przeszliśmy do czwartej klasy i że mamy nowych nauczycieli. Najpierw mówiła Pani Dyrektor, a potem Pan Dyrektor, który powiedział, że ma nadzieję, że wypoczęliśmy i że cieszymy się z powrotu do szkoły.

Wszyscy mieli uśmiechy na twarzach.