Klasa IV

23 czerwca 2017
Uroczyste Zakończenie Roku Szkolnego

23 czerwca o godzinie 11.00 odbyło się zakończenie roku szkolnego 2016/2017. Wychowawcy wraz ze swoimi uczniami i ich rodzicami spotkali się w klasach, gdzie zostały rozdane świadectwa i nagrody. Każde dziecko otrzymało książkę, której autorami są wszyscy uczniowie naszej szkoły. Świetna pamiątka na przyszłość. Tego dnia nie brakowało podziękowań z ust uczniów. To wielka nagroda dla nauczyciela.

22 czerwca 2017
Piknik z okazji 20-lecia istnienia szkoły

W czwartkowe popołudnie, 22 czerwca w murach PSP 114, odbyło się piknikowe spotkanie, na które przybyli uczniowie i ich rodzice, absolwenci i rodzice absolwentów. Przy okazji można było podziwiać obrazy naszych uczniów pt. ,,PSP 114 moimi oczami’’. W programie zaplanowane zostały zabawy sportowe przez klub Core Fitness, pokaz robotyki przeprowadzony przez Planetę Robotów  oraz malowanie twarzy.

21 czerwca 2017
Artystyczne Zakończenie Roku Szkolnego połączone z obchodami 20 – lecia istnienia PSP 114

21 czerwca o godzinie 18.00 w Teatrze Rampa odbyło się artystyczne zakończenie roku szkolnego. W tym roku wyjątkowe, ponieważ połączone z jubileuszem 20 lat istnienia Prywatnej Szkoły Podstawowej Nr 114. Uroczystą galę rozpoczęła Pani Dyrektor zapraszając wszystkich do obejrzenia krótkiej prezentacji o naszej szkole. Następnie głos zabrał Pan Andrzej Opala - przedstawiciel burmistrza dzielnicy Praga – Południe.

7 czerwca 2017
Piknik z okazji Dnia Dziecka

7 czerwca uczniowie naszej szkoły świętowali Dzień Dziecka na terenie plebanii przy Placu Szembeka. Odbyły się zabawy na świeżym powietrzu. Był dmuchany plac zabaw i wspólne grillowanie.

07.06.2017r. wyszliśmy na świeże powietrze, żeby świętować Dzień Dziecka. Wszystko odbyło się na placu, gdzie było dużo przestrzeni. Był dmuchany pałac i dmuchana bramka. Można było również zjeść kiełbaskę z grilla. W trakcie pikniku nagrywaliśmy musicale i graliśmy w różne gry.

30 maja 2017
W świecie mojej pasji...

Dnia 30 maja 2017r. Antoni Grabowski z klasy III w ramach cyklu spotkań ,,W świecie mojej pasji…’’ opowiedział o swojej miłości do hokeja.

Antek pokazywał nam swoje stroje do hokeja. Mogliśmy obejrzeć również zdjęcia i filmy z Mistrzostw juniorów. Bardzo mi się podobało to spotkanie.

8-12 maja 2017
Zielona Szkoła

W tym roku na Zieloną Szkołę pojechaliśmy do Jantaru. W czasie wycieczki zwiedziliśmy dwa zamki. Zamek w Malborku i w Gniewie. Codziennie mieliśmy wiele atrakcji. Drugiego dnia wycieczki płynęliśmy statkiem. Kapitan każdemu z nas pozwolił go poprowadzić. Mieliśmy przy tym wiele zabawy. Prawie codziennie chodziliśmy pospacerować po plaży, gdzie mogliśmy zbierać muszelki. W czasie Zielonej Szkoły zwiedzaliśmy Gdańsk. Starsze klasy miały czas, aby sobie coś kupić. Razem z koleżankami poszłam do piekarni. Kupiłyśmy tam wielkiego piernika z pozdrowieniami z Gdańska.

28 kwietnia 2017
W przyszłości chcę być…

W kwietniu odbyło się spotkanie z cyklu ,,W przyszłości chcę być…’’. Tata Natalki z 6 klasy opowiadał nam o różnych ciekawych rzeczach np. o rosomaku. Rosomak to taki duży czołg służący do walki. Spotkanie bardzo mi się podobało i innym również.

19 kwietnia 2017
Muzeum Techniki

W środę 19.04.2017r. pojechaliśmy do Muzeum Techniki. Oglądaliśmy tam stare rzeczy, np. stare telefony. Osobiście lubię oglądać nowoczesne rzeczy, ale i tak mi się podobało. Po wyjściu z muzeum poszliśmy coś zjeść, a potem przyjechaliśmy do szkoły.

1 marca 2017
Kosmiczna Wystawa

1 marca pojechaliśmy na ,,Kosmiczną Wystawę’’. Były tam różne kosmiczne stroje, rakiety i Pan Przewodnik opowiadał nam ciekawe rzeczy. Widziałam silnik od rakiety. Był ogromny! Mogliśmy zobaczyć wnętrze rakiety i byliśmy w takim miejscu, gdzie kręciło mi się w głowie. Pod koniec zwiedzania było super, ponieważ razem z Marianną poszłyśmy na kręcące się koło. To była fajna zabawa! Na samym końcu poszliśmy do ,,Kina’’ , gdzie obejrzeliśmy krótki film na temat wypraw kosmicznych. Podczas wycieczki zrobiłyśmy z Marysią wiele zdjęć.

7 lutego 2017
W przyszłości chcę być…

W ramach cyklu spotkań ,,W przyszłości chcę być…’’ 7 lutego 2017r. naszą szkołę odwiedziła Aleksandra Tyl - pisarka, a prywatnie mama dwóch uczniów naszej szkoły. Pani Aleksandra Tyl jest autorką powieści takich jak: ,,Magiczne lato’’, ,,Karmelowa jesień’’, ,, Aleja Bzów’’, ,, Szczęście pachnie bzem’’ czy ,,Miłość wyczytana z nut.’’

1 lutego 2017
Robotyka

Dnia 1 lutego 2017r. odbyły się warsztaty z LEGO robotyki. W interaktywnych zajęciach wzięli udział wszyscy uczniowie naszej szkoły.

25 stycznia 2017
Spotkanie z Misjonarzem

25 stycznia 2017r. naszą szkołę odwiedził misjonarz ks. Tomasz Łukaszuk. Opowiadał o kulturze Afryki, Ameryki Południowej i Madagaskaru.

4 stycznia 2017
Centrum Nauki Kopernik

4 stycznia 2017r. uczniowie IV, V i VI klasy wybrali się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogli wspólnie eksperymentować, obserwować zjawiska naukowe, zadawać pytania i poszukiwać na nie odpowiedzi.

4 stycznia 2017r. pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Było bardzo fajnie i zabawnie. Na parterze najbardziej podobał mi się tonący statek, a na piętrze wszystko było bardzo ciekawe. Chciałam kupić jakąś pamiątkę, ale był remont i nie mogłam zrobić zakupów. Gdy wracaliśmy padał bardzo duży śnieg.

14 grudnia 2016
Kiermasz Świąteczny 2016

Dnia 14 grudnia 2016 r. o 13.00 w naszej szkole odbyło się przedstawienie pt. ,,Demeter i Kora,, ,a po nim Charytatywny Kiermasz Świąteczny. Można było kupić przedmioty i dekoracje świąteczne wykonane przez uczniów naszej szkoły oraz spróbować pysznych ciast. Wszystkie atrakcje wprowadziły nas w świąteczny nastrój.

7 grudnia 2016
W przyszłości chcę być...

Dnia 7 grudnia 2016r. o godzinie 11.00 naszą szkołę odwiedził Pan Marcin Blacha – scenarzysta gry komputerowej Wiedźmin, która jest znana na całym świecie. Opowiadał o swojej pracy i pasji.

7 grudnia 2016r. spotkaliśmy się z tatą dwóch uczniów naszej szkoły. Opowiadał nam o grze pt. Wiedźmin. Kiedy Pan skończył prezentację, to oglądaliśmy grę. Opowiadała ona o tym, że pewnego razu pająk szukał swojej żony. To było naprawdę ciekawe.

30 listopada 2016
Zamek Królewski

Dnia 30 listopada klasa czwarta wraz z piątą wybrały się do Zamku Królewskiego na warsztaty alchemii – dawnej nauki, która przyczyniła się do powstania współczesnej chemii. Podczas zajęć prezentowane były slajdy, fragmenty ekspozycji oraz eksperymenty alchemiczne. Na koniec dzieci mogły podjąć próby własnej twórczej pracy.

Poniżej przedstawiam wrażenia z zajęć uczennic klasy czwartej:

16 listopada 2016
Niewidzialna wystawa

16 listopada 2016 r. uczniowie klasy IV, V i VI wybrali się do Niewidzialnej Wystawy. Dzieci mogły wejść w świat, w którym wzrok nie istnieje i poznawać go z perspektywy osób niewidomych. Takie doświadczenie uwrażliwia młodych ludzi na problemy, jakie napotykają na swojej drodze osoby niepełnosprawne i może dzięki temu będą bardziej pomocni innym w różnych sytuacjach.

Oto wrażenia uczennic klasy IV z tego niesamowitego wyjścia:

17 października 2016
W przyszłości chcę być…

W ramach szkolnego cyklu spotkań ,,W przyszłości chcę być…’’  naszą szkołę odwiedziła Pani Katarzyna Głażewska, która jest architektem z pracowni Plus3-architekci. Spotkanie odbyło się 17 października 2016r. o godzinie 11.

11 października 2016
Warsztaty i spektakl „Cyrulik sewilski” w Operze Kameralnej

11 października 2016 roku klasa IV wraz z V i VI wybrały się do Opery Kameralnej w Warszawie na spektakl pt. ,,Cyrulik sewilski’’ na podstawie opery Gioacchina Rossiniego.

Przed spektaklem odbyły się warsztaty prowadzone przez pedagogów teatru. Podczas warsztatów dzieci poznały historię, która potem została śpiewająco przedstawiona przez aktorów w języku włoskim. Uczniowie mogli również porozmawiać z Figarem i zadać mu kilka pytań.

5-7 października 2016
Wycieczka do Olsztyna

W dniach 5 – 7 października uczniowie klas III, IV, V i VI udali się na wycieczkę do Olsztyna i okolic. Z Warszawy wyjechali o 8.30, podróż trwała cztery godziny. Niestety ze względu na warunki pogodowe zmodyfikowaliśmy plan wycieczki.   Od razu po podróży wszyscy udali się do hotelu, gdzie zakwaterowali się w wyznaczonych pokojach. Po zjedzeniu pysznego obiadu korzystali ze strefy relaksu tj. basenu, kręgielni, tenisa stołowego i sali zabaw.

26 września 2016
Wyjście do Zamku Królewskiego

Dnia 26 września 2016r. klasa czwarta wraz z trzecią wybrały się do Zamku Królewskiego na lekcję muzealną pt. ,,Mit, baśń, legenda, bajka''. Lekcja zaczęła się o godzinie 11.00. Pod opieką Pani przewodnik dzieci zwiedziły kilka przepięknych sal zamkowych, w których wysłuchały mitu, baśni, bajki, legendy oraz dowiedziały się kilka ciekawostek na temat historii Zamku Królewskiego. Następnie uczestnicy wycieczki zostali podzieleni na grupy i na podstawie otrzymanych tekstów mieli za zadanie zobrazować wybraną scenkę.

1 września 2016
Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2016

Zgodnie z wieloletnią tradycją 1 września w Prywatnej Szkole Podstawowej Nr 114 odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego, podczas którego wystąpili wyjątkowi artyści.

Uczniowie z klas III- VI wysłuchali Grzegorza Żołyniaka  przy akompaniamencie Violetty Łabanow.

Artyści goszczeni w naszej szkole mają wiele nagród na swoim kącie. Koncertują w całym kraju i za granicą. Współpracują z wieloma scenami muzycznymi, można ich spotkać m. in. w Warszawskiej Operze Kameralnej.