Klasa V

19 czerwca 2019
Artystyczne Zakończenie Roku w teatrze Rampa

Za nami kolejne udane Artystyczne Zakończenie Roku Szkolnego PSP 114. W pierwszej części mogliśmy zobaczyć uczniów klasy VII w spektaklu pt. „Dziób w dziób” M.Prześlugi w reżyserii Pana Bartosza Mazura. Natomiast klasa VI i VIII zaprezentowała nam przedstawienie pt. „Autobus pełen bajek”. W drugiej części tego spotkania nasi uczniowie przygotowali pokaz taneczny wraz z bogatym repertuarem muzycznym.

27-31 maja 2019
Piknik z okazji Dnia Dziecka
Zgodnie z  tradycją, z okazji Dnia Dziecka, dzieci uczestniczyły w pikniku, którego największą atrakcją była ogromna dmuchana zjeżdżalnia. Dzieci bardzo chętnie z niej korzystały,
natomiast w przerwach od zabawy częstowały się grillowanymi kiełbaskami, przygotowanymi specjalnie na tę okazję. Pomimo ogromnego upału, dzieci były pełne energii i ochoczo uczestniczyły we wspólnych zabawach.

27-31 maja 2019
Zielona Szkoła
Tegoroczna Zielona Szkoła była wypełniona wieloma różnorodnymi atrakcjami, za sprawą których wszyscy uczniowie - bez względu na gusta - mogli z powodzeniem
odnaleźć w programie wycieczki przynajmniej kilka niespodzianek wprawiających w zdumienie. Zapewne w pamięci uczniów klasy V pozostanie chociażby Stare Miasto w
Poznaniu, monumentalna architektura historycznego Berlina, Pomnik Chrystusa Króla w Świebodzinie, Planetarium i Centrum Przyrodnicze w Zielonej Górze czy też

4 kwietnia 2019
Wiosenne Premiery Teatralne 2019
Wiosenne Premiery Teatralne to jedno z najbardziej wyczekiwanych i emocjonujących wydarzeń w kalendarzu szkoły. Prom Kultury, będący miejscem, w którym dzieci
prezentowały się na scenie okazał się wyjątkowo szczęśliwy, gdyż dziesiątki godzin poświęconych na ciężkie próby przyniosły upragniony rezultat - dzieci zaprezentowały się znakomicie.  Sztuka "A niech to gęś kopnie!" w wykonaniu klasy V z pewnością dostarczyła dzieciom, nauczycielom oraz rodzicom wielu okazji do dumy i radości.

19 marca 2019
Wycieczka do Pałacu w Wilanowie
Uczniowie naszej szkoły mieli sposobność odbyć wycieczkę autokarową do Pałacu w Wilanowie. Pani przewodniczka w fascynujący sposób opowiadała
mnóstwo anegdot historycznych, powiązanych z osobą króla Jana IIi Sobieskiego i dziejami tego miejsca. Podczas zwiedzania królewskich komnat pełnych
przepychu  i pięknych eksponatów, uczniowie podziwiali antyczne meble, rzeźby, obrazy oraz kunsztowne przedmioty codziennego użytku. Wyjątkowy

25-27 lutego 2019
Szkolne Mistrzostwa Wiedzy 2019
Zgodnie z tradycją naszej szkoły po raz kolejny odbyły się Szkolne Mistrzostwa Wiedzy, dzięki którym uczniowie wszystkich klas mieli możliwość, aby przetestować swoją wiedzę z różnych  dziedzin i przedmiotów. Za sprawą kilkuetapowej formuły konkursu emocje były ogromne.

21 grudnia 2018
WIGILIA KLASOWA

W piątek 21 grudnia odbyła się wigilia klasowa. Najpierw była wielka uczta – na jej początku dzieliliśmy się białymi prażynkami. Potem, gdy byliśmy już najedzeni, pani od tańca, która się nami opiekowała, zarządziła, żebyśmy zapisali życzenia na laurkach, abyśmy mieli co wspominać, gdy będziemy starsi. Następnie, kiedy przyszła klasa czwarta, graliśmy w grę Dixit. Później bawiliśmy się w krzesełka. Zabawa polega na tym, że gdy gra muzyka, chodzimy wokół krzeseł.

19 grudnia 2018
KIERMASZ BOŻONARODZENIOWY

19 grudnia odbył się w naszej szkole Kiermasz Świąteczny. Sprzedawane były tam ciastka i dekoracje. Nasza klasa narysowała i wycięła z papieru wielkiego świętego Mikołaja. Za Mikołaja przebrał się też Albert z klasy siódmej. Można było zrobić sobie z nim zdjęcie! Była również licytacja. Można było kupić choinkę z drewna, porcelanowe buty, domki z piernika itp. Weronika i Adrian z naszej klasy mieli stoisko z owocami. Nasza klasa uzbierała ponad 500 zł, a cała szkoła około 5000 zł. Wszystkie pieniądze przeznaczono na cele charytatywne.

26 listopada 2018
WYCIECZKA DO MUZEUM LITERATURY

26 listopada pojechaliśmy na Stare Miasto do Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza. Muzeum mieści się w starej kamienicy przy pomniku Syrenki. Nasza przygoda z literaturą zaczęła się długim wykładem. Pani wykładowczyni opowiadała o dziejach pisma i książki. Zaczęliśmy6 od Egiptu i powoli przechodziliśmy do naszych czasów. Opowiedziano nam też o powstaniu i historii papieru. Po wykładzie zaczęliśmy tworzyć swoje książki. Mogliśmy robić papirusy, klasyczne książki oraz innego typu dzieła.

14 listopada 2018
Dzień Niepodległości - obchody

W dniu 14 listopada odbyła się w naszej szkole akademia z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Wszystkie klasy spotkały się w sali klasy pierwszej na ostatnim piętrze naszej szkoły. Jako pierwsza wystąpiła klasa czwarta. Zaprezentowała krótką historię o wędrówce Polaków do Warszawy. Jako druga wystąpiła nasza klasa – czyli klasa piąta. Kilka osób przytało wiersze o miłości do ojczyzny, wszyscy trzymali czerwone róże. W następnej kolejności wystąpiły dwie dziewczynki, uczennice klasy ósmej i czwartej.

23 października 2018
Dzień Języków w PSP 114

23 października odbył się Dzień Językowy. Na początku Viktor z klasy I razem ze swoim tatą opowiadali o Nowej Zelandii. Potem Erika z klasy III z rodziną opowiadała o Gruzji, tata Poli i jego córka wystąpili, recytując wiersz i śpiewając piosenki po francusku. A na koniec tej części mama Gniewka z klasy IV opowiadała o Łotwie.

10-12 października 2018
Wycieczka do Łodzi

10 października 2018 roku pojechaliśmy do Łodzi. Podróż trwała kilka godzin. Po drodze mieliśmy postój, podczas którego bawiliśmy się na placu zabaw.

Pierwszego dnia byliśmy na ulicy Piotrkowskiej i na Alei Gwiazd. Widzieliśmy ławeczkę Juliana Tuwima i posąg Misia Uszatka. Następnie pojechaliśmy do Księżego Młyna i „Skarpeciarni”, gdzie robiliśmy pacynki (przytulaki). Potem poszliśmy do cukierni.

3 września 2018
Rozpoczęcie Roku Szkolnego!

3 września odbyło się rozpoczęcie roku. Kiedy wszyscy przyszli, to pani poprosiła, żebyśmy poszli do klasy. Gdy weszliśmy do klasy, to zajęliśmy miejsca. Odbyła się krótka rozmowa. Gdy się skończyła, zaprosili nas na górę. Tam odbył się ciekawy występ. Występowało tam dwóch panów. Jeden z panów grał na akordeonie, a drugi na klarnecie. Gdy skończyło się rozpoczęcie roku, poszliśmy do Kozy. Uważam, że ten dzień był udany.