Wycieczka do Łazienek Królewskich.

16 września 2008

16. 09.2008 wybraliśmy się na wycieczkę do Parku Łazienkowskiego połączoną z lekcją muzealną i zajęciami plastycznymi. Zwiedziliśmy główną atrakcję Łazienek czyli Pałac Na Wodzie otoczony malowniczym stawem. Zwiedzanie wnętrz rozpoczęliśmy od najstarszych pomieszczeń pochodzących z czasów Łaźni Lubomirskiego.

Dzięki pani przewodnik dowiedzieliśmy się wiele ciekawych szczegółów z życia ostatniego króla. Następnie udaliśmy się do budynku Podchorążówki gdzie już za czasów Lubomirskiego mieściły się tu kuchnie. Dziś w budynku znajduje się Muzeum Ignacego Paderewskiego i Wychodźctwa Polskiego ze stałymi wystawami.
A oto opinie uczniów na temat wycieczki:

Oczami uczniów - Wycieczka do Łazienek Królewskich.
Podczas wycieczki zwiedzaliśmy letnią rezydencję króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Projektowaliśmy stroje, jakie chcielibyśmy założyć na bal królewski.

Pani przewodnik opowiadała nam wiele interesujących rzeczy na temat historii pałacu oraz przedmiotów jakie tam się znajdują. Moim zdaniem, najciekawszy był moment kiedy zwiedzaliśmy pięknie zdobioną salę balową. Dowiedziałam się, że wtedy modne były bardzo wysokie peruki. Widzieliśmy też sypialnię króla, gdzie znajdowało się piękne, złote łóżko.

Później poszliśmy do oddzielnego budynku, w którym kiedyś mieściła się kuchnia za czasów króla. Myślę , że była to bardzo ciekawa wycieczka.

Ewelina Rybus

W dniu 16 września byłem z klasą na wycieczce w Łazienkach Królewskich. Zwiedzaliśmy Pałac Na Wyspie. W pałacu było dużo różnych sal np. Gabinet Portretowy, Sala Salomona, Kaplica, Rotunda - poświęcona największym polskim królom, Gabinet Pracy, Sypialnia.

Poznaliśmy wiele ciekawostek z życia króla. Pani przewodnik powiedziała, że król rano na śniadanie dostawał bulion, który czasem gotowano dla niego całą noc. Dowiedzieliśmy się także, że ostatniego władcę ubierała służba i że trwało to czasami nawet 2 godziny. Po zwiedzaniu pałacu poszliśmy do budynku Podchorążówki i tam rysowaliśmy siebie w stroju z osiemnastego wieku. Uważam, że wycieczka była ciekawa i pouczająca.

Bruno Parzych

W Pałacu podobały mi się szczególnie rzeźby - Herkulesa, Apollina oraz płaskorzeźby. Na uwagę zasługują również obrazy z kolekcji Stanisława Augusta. Dowiedziałam się , że król bardzo lubił obrazy - był miłośnikiem sztuki. Jeśli chodzi o sale to najbardziej podobała mi się sala balowa.

Zosia Precht

Na wycieczce było fajnie. Łazienki to wielki park, który był letnią rezydencją Stanisława Augusta Poniatowskiego, ostatniego króla Polski. Zwiedzaliśmy tam pałac, który wcześniej był łaźnią. Stąd nazwa Łazienki.

Podczas tej wycieczki dużo dowiedziałem się o życiu w osiemnastym wieku. Zapamiętałem, że panie nosiły wtedy tak wysokie fryzury, że fryzjerzy musieli stawać na drabinach. A mężczyźni nosili pończochy wypchane puchem, aby nadać piękny kształt łydkom.

Zobaczyliśmy też masę rzeźb. Chciałbym być królem. Uważam , że miał bardzo ciekawe życie.

Mikołaj Lipiński

Podczas zwiedzania pałacu pani przewodnik opowiadała bardzo ciekawe historie dotyczące życia króla i jego służby. Bardzo podobała mi się sala w której mieścił się Gabinet Króla. Było tam ładne biurko i specjalny stolik do grania w kości. Zauważyliśmy, że prawie wszystkie zegary w pałacu były z Paryża.

Na uwagę zasługuje sala Rotunda poświęcona największym polskim królom. Zgromadzono tu marmurowe posągi m.in. K. Wielkiego, Zygmunta I, Stefana Batorego. Bardzo mi się podobała ta wycieczka.

Marysia Sarnacka

Zwiedzanie zaczęliśmy od Pałacu Na Wodzie zwanym też Pałacem Na Wyspie. Naszym oczom ukazywały się po kolei różne sale. W każdej sali były obrazy i portrety na ścianach. Oprócz obrazów były liczne rzeźby i płaskorzeźby.

W pałacu król wydawał Obiady Czwartkowe na które zapraszał wybitnych pisarzy, artystów i uczonych. W czasie wojny pałac został bardzo zniszczony na szczęście został odbudowany. Wycieczka bardzo mi się podobała.