Zielona Szkoła w Sulejowie

11 maja 2009

11.05.2009r. wybraliśmy się na Zieloną Szkołę do malowniczo położonego ośrodka "Dresso" w Sulejowie. Podróż autokarem minęła nam szybko i przyjemnie. Po zakwaterowaniu poszliśmy zwiedzić okolice. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem tego urokliwego miejsca.

Podczas spaceru mieliśmy okazję słyszeć przepiękny koncert ptaków oraz rechot żab. Potem wybraliśmy się na zajęcia edukacyjne pt. "Od ziarenka do bochenka chleba". Tam w muzeum pan przewodnik opowiedział nam historię młynów wodnych z dorzecza Pilicy oraz obejrzeliśmy wystawę z okazji 60 - tej rocznicy zakończenia II wojny światowej oraz upamiętnienia walk o linie Pilicy w styczniu 1945r. Urzekły nas również "niebieskie źródła", które mogliśmy podziwiać w całej swojej trasie. Wiosenny deszczyk, który nas lekko zmoczył okazał się zabawną przygodą.

Historyczne dwunastowieczne budowle kryją wiele tajemnic, o tym mogliśmy się przekonać zwiedzając Opactwo Cystersów. Dzięki ciekawym opowieściom pana przewodnika odbyliśmy magiczną podróż w czasie oraz doświadczyliśmy uroków tamtejszego krajobrazu.

Następnego dnia wybraliśmy się do Piotrkowa Trybunalskiego, zwiedzaliśmy zamek, zapoznaliśmy się z jego historią, rynek i wspólnie z panem przewodnikiem odbyliśmy wędrówkę po ulicach Piotrkowa Trybunalskiego.

Wycieczka wprawdzie tylko 3 - dniowa, ale dostarczyła nam wielu niezapomnianych chwil poprzez historię, bezpośredni kontakt z przyrodą oraz malownicze krajobrazy, nie ustępuje miejsca baśniowej krainie.

Wszystkim dzieciom, które miały możliwość uczestniczenia w Zielonej Szkole wycieczka bardzo się podobała. Uczniowie wrócili do Warszawy bardzo zadowoleni z naszej wyprawy.
To wszystko mogliśmy przeżyć i za to dziękujemy organizatorom wycieczki.