Klasa V

22 czerwca 2011
Zakończenie Roku Szkolnego 2010/2011

Ostatni tydzień nauki był, jak zwykle, dość ekscytujący - trwały intensywne przygotowania do zakończenia roku. Podczas uroczystego wieczoru klasa V wystawiła adaptację "Małego Księcia" w reżyserii pani Anny. Klasy młodsze zaprezentowały piosenki przygotowane pod kierunkiem pani Iriny, zaś klasy starsze prowadzone przez panią Małgorzatę i Agnieszkę pokazały się w spektaklu taneczno- muzycznym.

1 czerwca 2011
Wycieczka do Parku Kultury w Powsinie

Trochę sportu, poznawania przyrody, odpoczynku w lesie a na koniec lody w kawiarni. Tak można streścić tegoroczny wyjazd klas starszych z okazji dnia dziecka. Wysoka temperatura nie sprzyjała wysiłkowi. Mimo to chłopcy rozegrali zacięty mecz piłkarski. Dziewczęta natomiast rozłożyły na trawie koce i spędziły czas wolny bardziej piknikowo. Wizyta w ogrodzie botanicznym pozwoliła nam obejrzeć jedne z największych w Polsce stanowiska barwnie kwitnących rododendronów i azalii.

30 maja 2011
Audycja jazzowa.

Na ostatnim spotkaniu jazz zabrzmiał orkiestrowo. Audycja miała charakter podsumowujący. Mogliśmy raz jeszcze usłyszeć wcześniejsze utwory tym razem śpiewane z całą sekcją rytmiczną oraz z rozbudowanymi solówkami na innych instrumentach. Śpiew pani Izy oraz gra każdego muzyka wytworzyły niezapomniany klimat sesji jazzowej, podczas której każdy z muzyków wypowiada się na swój sposób w lekkim, radosnym stylu. Koncert był jedyny w swoim rodzaju.

23 maja 2011
Wycieczka do Muzeum Karykatury.

Tematem drugiego spotkania w Muzeum Karykatury był film animowany. Reżyser, pan Zięba opowiadał jak powstaje kreskówka.. W drugiej części zajęć każde dziecko mogło samo poczuć się twórcą filmu wymyślając i rysując własne postacie. Na koniec uczniowie obejrzeli rysunki satyryczne pana Butenki wystawione w muzeum. Wycieczka poszerzyła naszą wiedzę o tworzeniu filmu animowanego.

16 maja 2011 - 20 maja 2011
Zielona szkoła w Górach Świętokrzyskich

Unikalne zabytki, cuda przyrody, gry i zabawy oraz ...wspaniała pogoda - tak można by streścić program tegorocznej zielonej szkoły. Puszcza Jodłowa ukazała nam swoją piękną, specyficzną, przyrodę, Pałace i zamki znajdujące się na tym terenie zapoznały nas z historią tej ziemi. Safari przybliżyło nam niektóre egzotyczne gatunki zwierząt. Poznaliśmy też geologiczne tajniki Gór Świętokrzyskich - Jaskinię Raj i słynne gołoborza. Gry i zabawy w czasie wolnym były dodatkową atrakcją pobytu. Wspomnienia z wyjazdu pozostaną na długo w naszej pamięci.

14 kwietnia 2011
Przedstawienie szkolne w teatrze Rampa

W czwartkowy wieczór uczniowie naszej szkoły przedstawili fragmenty dramatów "Warszawianka" i "Wesele" Wyspiańskiego. Spektakl był tak zrealizowany, że losy głównych postaci, związanych z walką o niepodległość naszego kraju poprzez rekwizyty i kostiumy splatały się z losami współczesnych bohaterów Powstania Warszawskiego i innych zrywów niepodległościowych. Repertuar lżejszy, między innymi "Calineczka", "Pinokio", przedstawiony został przez uczniów klas młodszych.

19 kwietnia 2011
Koncert poświęcony Louisowi Armstrongowi.

Wczorajsze spotkanie jazzowe poświęcone było wybitnemu muzykowi amerykańskiemu Louisowi Armstrongowi. Tym razem artystce, pani Izie Zając, towarzyszyło dwóch muzyków: Jarosław Małys grający na pianinie oraz Piotr Cieślikowski na saksofonach. Pojawienie się saksofonu ubarwiło jazzowe brzmienie koncertu. Pani Iza zaśpiewała kilka piosenek, ale przyznam, że od początku czekałem na dwie, chyba najbardziej znane, należące do kanonu utworów śpiewanych przez Armstronga: "Cheek to cheek" oraz "What a wonderful world".

18 kwietnia 2011
Spacer po Starówce oraz wizyta w Muzeum Azji i Pacyfiku.

W słoneczne przedpołudnie spacerując po Starym Mieście wysłuchaliśmy opowiadań o zabytkach takich jak katedra świętego Jana, rynek staromiejski, barbakan. Poznaliśmy historię nazw wielu uliczek. Przewodnik zapoznał nas także z obyczajowością ówczesnych mieszkańców naszego miasta.
Na wystawie w Muzeum Azji i Pacyfiku mogliśmy obejrzeć wiele ceramicznych przedmiotów o różnym przeznaczeniu. Przewodnik podał nam też ciekawe informacje o krajach, w których wykonano te eksponaty - Uzbekistanie i Tadżykistanie.

23 marca 2011
Audycja muzyczna "Summertime".

W czasie koncertu usłyszeliśmy wiele znanych piosenek Georga Gershwina, na czele z "Summertime", która pierwotnie była arią z opery "Porgy and Bess". Dowiedzieliśmy się też wielu ciekawostek na temat poszczególnych utworów, a także epizodów z życia kompozytora. Koncert upłynął w miłej, jazzowej atmosferze.

22 marca 2011
Akademia z okazji rocznicy bitwy pod Olszynką Grochowską.

We wtorek odbyła się w naszej szkole, na pamiątkę bitwy pod Olszynką Grochowską, uroczysta akademia. Na początku uczennice z klasy VI przedstawiły krótką historię Powstania Listopadowego a następnie przebieg bitwy pod Olszynką - jednej z najzacieklejszych i jednocześnie nierozstrzygniętych bitew tej kampanii. W dalszej części spotkania dziewczęta i chłopcy z klasy V przeczytali fragmenty poezji opisujące walkę polskich oddziałów. Akademię zakończyła filmowa impresja z plenerowej rekonstrukcji bitwy.

7 marca 2011
Warsztaty plastyczne w Muzeum Karykatury.

7.03.2011r. wzięliśmy udział w warsztatach plastycznych prowadzonych przez pana Edwarda Lutczyna. Po krótkim wstępie, w którym artysta opowiadał nam o muzeum, a także zapoznał z własnymi dokonaniami, przystąpiliśmy do wykonania prac plastycznych. Pan Lutczyn podchodził do dzieci, doradzał, pomagał zestawić poszczególne elementy kolażu. Jednocześnie, często żartując sprawił, ze zajęcia, oprócz tego, że pouczające, były również bardzo przyjemne dla uczestników.

28 lutego 2011
Koncert muzyki bluesowej.

Dzisiaj w szkole Pani Iza Zając i Pan Jarosław Małys wprowadzili nas w klimat muzyki bluesowej. Po omówieniu krótkiej historii tego gatunku wykonali wiele utworów opartych na improwizacji. W trakcie niektórych piosenek mali słuchacze klaskali w rytm melodii, co wprowadzało ich w nastrój tej muzyki. Dzieci z zainteresowaniem wsłuchiwały się też w bluesowy dialog pomiędzy wokalem Pani Izy a fortepianem Pana Małysa. Na koniec, jak zwykle poprosiły o zaśpiewanie naszego przeboju - "Herbatki" z Kabaretu Starszych Panów.

7 lutego 2011
Wycieczka do kina na film "Podróże Guliwera"

Zgodnie z planem wybraliśmy się, by zwiedzić teren i obiekty 36 Pułku Lotnictwa Transportowego. Niestety z przyczyn od nas niezależnych zwiedzanie nie doszło do skutku. Planem awaryjnym było obejrzenie ekranizacji powieści Jonathana Swifta "Podróże Guliwera". Temat przygód Guliwera potraktowany został na wesoło, co w połączeniu z niskich lotów dowcipem wpłynęło na negatywne opinie większości uczniów.

4 lutego 2011
Bal karnawałowy

Piątek, 4 lutego w naszej szkole obfitował w uroczyste chwile. Przed południem uczniowie 4 i 5 klasy odebrali w Urzędzie Dzielnicowym nagrodę za zajęcie II miejsca w konkursie tańca "Piruet". Po powrocie do szkoły rozpoczął się bal. Tradycyjnie wybraliśmy królową i króla balu. Dzieci tańczyły i częstowały się zgromadzonymi na stołach słodkościami. I muzyka. Współczesne rytmy. Słuchając ich pojawia się tęsknota do skocznych walczyków czy poważnych tang...

1 lutego 2011
Międzyszkolny konkurs tańca "Piruet"

W dniu 1.02.2011r. w Domu Kultury "Świt" na Pradze odbył się konkurs tańca dla uczniów z warszawskich szkół. Nasze dzieci występowały w kategorii klas 1-3 oraz w kategorii klas 4-6. Dzieci młodsze, dopingowane przez nas z całej mocy, dzielnie radziły sobie na scenie. Wypadli naprawdę dobrze, zebrali gromkie brawa. Występ starszej grupy rozpoczął się pechowo. Zawiodło odtwarzanie muzyki. Po szybkim usunięciu problemów technicznych - wystartowali. Po zakończeniu tańca nie byli z siebie zadowoleni. Głośno mówili o drobnych potknięciach.

25 stycznia 2011
Wycieczka do Muzeum Geologii

Podczas kolejnej wycieczki naszym celem było odkrycie jak zmieniała się flora i fauna w dziejach naszej planety. Poznaliśmy ciekawe gatunki zwierząt i roślin żyjących w poszczególnych epokach historycznych. Obejrzeliśmy wspaniałe szkielety prehistorycznych zwierząt i liczne skamieniałości. Oddzielny dział muzeum stanowiły okazy różnorodnych minerałów. Geometryczne kształty oraz piękne kolory form krystalicznych w połączeniu ze specyficznym klimatem zabytkowego wnętrza muzeum potęgowały nasze wrażenia.

18 stycznia 2011
Koncert "Improwizacje jazzowe"

Tematem pierwszej audycji muzycznej w tym roku były improwizacje jazzowe. Na początku pani Iza Zając wyjaśniła na czym polega improwizacja instrumentalno - wokalna w jazzie. Muzycy przedstawili nam typowe przykłady improwizacji oparte na znanych standardach muzyki jazzowej i bluesowej. Koncert, jak zwykle, zakończyła śpiewana przez wszystkich "Herbatka" z kabaretu "Starszych Panów".

22 grudnia 2010
Wigilia klasowa.

Wigilia Świąt Bożego Narodzenia miała miejsce w naszej szkole 22 grudnia. Od rana starsze klasy przygotowywały wigilijną salę i posiłek. Długo składaliśmy sobie życzenia, potem wzięliśmy udział w koncercie kolęd, następnie przy stole biesiadowaliśmy. Nie było "wyjątkowo" czy "niepowtarzalnie". Było, tak jak co roku - czuliśmy prawdziwie rodzinną i pozytywną atmosferę.

20 grudnia 2010
Świąteczny koncert kolęd.

W słoneczne grudniowe przedpołudnie śpiewaliśmy kolędy. Pani Iza Zając wybrała na koncert kolędy polskie i angloamerykańskie, większość śpiewana była w stylu jazzowym. Do tych najbardziej znanych dołączyły się chórem dzieci a także my - dorośli. Śpiewaliśmy więc razem, a nasz śpiew wyrażał radość i entuzjazm z powodu zbliżających się świąt.

17 grudnia 2010
Wycieczka do Muzeum Chopina

Równo o godzinie dwunastej weszliśmy do muzeum. W środku pochłonął nas świat muzyki Chopina. Dzięki temu miejscu poznaliśmy nie tylko fragmenty twórczości słynnego kompozytora ale także szczegóły dotyczące jego życia oraz epoki, w której tworzył. Wizualny i słowny przekaz informacji zbliżył nas do klimatu chopinowskiego jeszcze bardziej.

10 grudnia 2010
Kiermasz świąteczny.

Od długiego czasu angażowaliśmy swoje talenty, umiejętności, pracę, by podzielić się nimi z dziećmi potrzebującymi pomocy. W dniu 10 grudnia 2010 zebraliśmy owoce swoich przygotowań. Na kiermaszu pojawiły się ozdoby świąteczne, prace plastyczne, przedmioty sztuki zdobniczej, wypieki, historyczne znaleziska, minerały i inne cenne artykuły. Wszystko po to, by zrealizować nasz wzniosły cel. Co po nim pozostanie?
Poczucie dobrze spełnionego obowiązku i ...radość z uśmiechu choć jednego smutnego dziecka.

22 listopada 2010
Koncert piosenek z polskich filmów okresu przedwojennego

Kolejne spotkanie z muzyką. Tym razem niezapomniane, choć przyprószone kurzem przeboje kina przedwojennego. Weszliśmy w klimat komedii z Adolfem Dymszą i Eugeniuszem Bodo, melodramatów z Hanką Ordonówną, Jadwigą Smolarską. Z pięknego snu wybudził nas dopiero... "dzwonek na przerwę".

19 listopada 2010
Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik

W Centrum nauki Kopernik dzieci mogły zapoznać się z przebiegiem wielu zjawisk i procesów z dziedziny fizyki, chemii, biologii. Przy pomocy prostych modeli eksperymentalnych mogły poznać zasadę funkcjonowania wybranych urządzeń technicznych np.: pociągu poruszającego się dzięki działaniu pola magnetycznego, poduszkowca unoszącego się pod wpływem sprężonego powietrza, rakiety napędzanej gazem czy balonu unoszonego przez gorące powietrze. Dzięki grom i zabawom uczniowie poznali bliżej budowę i możliwości ludzkiego organizmu.

9 listopada 2010
Uroczyste ślubowanie klasy pierwszej.

W dniu 9 listopada w naszej szkole odbyło się ślubowanie i pasowanie na uczniów dzieci z klasy pierwszej. Po uroczystej przysiędze każdy "ze świeżo upieczonych" uczniów otrzymał pamiątkowy biret oraz upominek. Następnie pierwszoklasiści występowali jako smerfy w krótkim przedstawieniu. W dalszym ciągu części artystycznej prezentowały się klasy starsze. Dzieci z klasy czwartej grały na fletach, uczniowie klas piątej i szóstej śpiewali. Na zakończenie uroczystości wszystkie dzieci zostały zaproszone na słodki poczęstunek.

29 października 2010
Zwiedzanie Starych Powązek.

Tuż przed 1 listopada wybraliśmy się do najbardziej znanej warszawskiej nekropolii. Stare Powązki powitały nas piękną, jesienną pogodą. Wysprzątane aleje zachęcały do spaceru, który miał poprowadzić nas przez historię...

25 października 2010 roku
Koncert "Bossa nova"

25 października 2010r. odbył się kolejny koncert jazzowy pani Izy Zając, który tym razem poświęcony był rytmom bossa novy i samby. Obok wokalistki wystąpili dwaj muzycy: Jarosław Małys - fortepian i Adam Lewandowski - instrumenty perkusyjne. Aby uczniowie mogli aktywnie uczestniczyć w tej lekcji muzyki, poproszono ich o przyniesienie własnoręcznie wykonanych grzechotek. Dzięki temu dzieci nie tylko słuchały, ale same stały się twórcami i odtwórcami jazzowych rytmów.

6 - 8 października
Wycieczka Szlakiem Piastowskim.

Trzydniowa wycieczka szlakiem piastowskim pozostanie na długo w pamięci wszystkich jej uczestników. Dzieci miały okazję poznać kolebkę państwa polskiego. Odwiedziliśmy miejsca prehistoryczne związane z osadnictwem w Biskupinie, zobaczyliśmy unikatowe zabytki średniowiecza w tym romański kościół w Strzelnie, katedrę w Gnieźnie i Mysią Wieżę w Kruszwicy, ale widzieliśmy też wspaniałe budowle barokowe.
Uczniowie poznawali nie tylko historię lecz także podania i legendy sięgające początków dynastii Piastów.

27 września 2010
Koncert pani Izy Zając

27 września 2010 odbył się w naszej szkole kolejny koncert znanej wokalistki jazzowej Izy Zając. Tematem jego była historia kabaretu, a na część artystyczną złożyły się utwory Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory. I choć muzyka ta w niczym nie przypominała współczesnych przebojów, uczniowie byli zadowoleni. Z ich wypowiedzi wynika, że w piosenkach ważna jest dla nich nie tylko muzyka, ale także klimat utworu i tekst.

20 września 2010
Wyjście do teatru Rampa na spektakl "Świat Bastiana"

Po szeregu zeszłorocznych lekcji muzealnych w tym roku postanowiliśmy rozpocząć sezon wycieczkowy od wizyty w teatrze. 20 września zamiast w szkole spotkaliśmy się w teatrze Rampa, gdzie o godz. 9.00 rozpoczął się spektakl pt. Świat Bastiana na motywach Niekończącej się opowieści. Myślę, że uczniowie, choć większość znała już treść sztuki z adaptacji filmowej, byli zadowoleni. Świadczą o tym ich wypowiedzi: