Wycieczka do Olsztyna

5-7 października 2016

Razem z klasami starszymi wybraliśmy się na wycieczkę integracyjną odwiedzając najciekawsze miejsca Warmii i Mazur. Najciekawszym miejscem tego regionu jest Olsztyn. Jednym z atutów tego miasta są malowniczo położone jeziora, których Olsztyn posiada aż kilkanaście. Kolejnym to olsztyńskie Stare Miasto, gdzie znajduje się wiele zabytków, m.in. gotycki Zamek Kapituły Warmińskiej z II połowy XIV w. czy XIV wieczna konkatedra pw. św. Jakuba, Stary Ratusz. Największe wrażenie zrobił na nas dawny refektarz z finezyjnym sklepieniem kryształowym z ok. 1520r. w zamku. Zainteresowała nas również stała wystawa kopernikowska. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Zamku w Nidzicy. Pan przewodnik odkrył przed nami tajemnice jakie kryje w sobie ta potężna warownia. Pomimo niesprzyjającej pogody wycieczka była udana. Wszyscy wróciliśmy  zmęczeni, ale szczęśliwi.

Cały nasz wyjazd upłynął pod znakiem deszczu. Podczas naszej podróży mieliśmy zwiedzać skansen. Niestety pogoda  pokrzyżowała nam plany, więc musieliśmy ominąć ten punkt programu.  Kiedy po długiej drodze dotarliśmy do hotelu, chociaż lało jak z cebra radość nasza nie miała granic. Następnego dnia wybraliśmy się na zwiedzanie zamku w Olsztynie. Muszę powiedzieć, że Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał. Pokazał nam m.in. jedyny  zachowany przyrząd badawczy Mikołaja Kopernika. Zobaczyliśmy również konstrukcję kryształowego sklepienia. Po powrocie do hotelu wolny czas wykorzystaliśmy na grę w kręgle, basen oraz zabawę w sali zabaw. Ta wycieczka bardzo mi się podobała. Z niecierpliwością czekam na następny wyjazd ze szkołą.

Antek Grabowski

Wycieczka do Olsztyna podobała mi się, ponieważ mieliśmy w programie dużo atrakcji. Pogoda nie przeszkodziła nam w dobrej zabawie. Hotel, w którym mieszkaliśmy oferował nam sporo ciekawych miejsc dla dzieci: sala zabaw, basen, kręgielnia. Podczas wyjazdów poznaliśmy atrakcyjne zabytki i miejsca w Olsztynie. Odwiedziliśmy również Zamek w Nidzicy. Najbardziej byłam zachwycona Salą Rycerską.