Zielona Szkoła w Krakowie

26-30 maja 2014

W maju klasa I  PSP 114 wraz z wychowawczynią i opiekunami wyjechała na zieloną szkołę do zabytkowego Krakowa.
Program zielonej szkoły był niezwykle atrakcyjny i obfitował w wiele ciekawych wydarzeń.  Zwiedzaliśmy Rynek Starego Miasta, jego podziemia, jak również Kościół Mariacki. Mogliśmy zobaczyć Wawel i Katedrę z dzwonem Zygmunta, jak również przejść się Drogą Królewską. W kolejnych dniach uczestniczyliśmy w zwiedzaniu Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie dzieci  z zaciekawieniem „smakowały”  wystrój wnętrza. W Kopalni Soli mogliśmy podziwiać także Muzeum Żup Krakowskich. Odwiedziliśmy również wystawę Figur Woskowych ,,Polaków  drogi do Wolności'', Kolumbarium, oraz multimedialną Wystawę Kościuszkowską. Niezapomniany okazał się również rejs statkiem po Wiśle i choć pogoda nie była zbyt łaskawa udało się nam i z tej perspektywy obejrzeć dawna stolicę Polski.
Niezwykłym przeżyciem było wspięcie na Kopiec Kościuszki i widok na panoramę Krakowa. Spacer uliczkami Krakowa był również ciekawym doświadczeniem dla dzieci. Możliwość robienia samodzielnie drobnych zakupów ( pamiątek dla rodziców) sprawiła im dużo radości i satysfakcji. Radziły sobie doskonale, nawet nie przypuszczając, że to zajęcia z edukacji matematycznej.

Nie zabrakło też innych atrakcji, takich jak ogniska z pieczeniem kiełbasek i dyskoteki, zawodów sportowych i zabaw w terenie. Czas szybko mijał , a dzieci ani myślały o powrocie. Dzieci wiele przeżyły, zdobyły dużo doświadczeń, a ich uśmiechnięte buzie i relacje świadczyły o tym, że pobyt na zielonej szkole w Krakowie był niezwykle udany pod każdym względem.

Jak wyjeżdżaliśmy to ja się trochę bałem, że tak długo będę sam. Ale jak się później bawiliśmy i zwiedzaliśmy to nawet nie zauważyłem, ze nie ma Rodziców. Najbardziej podobało mi się zwiedzanie Wawelu i smok Wawelski, który ział ogniem.

Jan Ostapiuk

Ja najlepiej wspominam zakupy i zwiedzanie Wieliczki - choć było ciemno to bardzo dobrze się bawiłam i wiele dowiedziałam.

Magda Zalewska

Dla mnie najciekawszym miejscem były Podziemia Krakowa i krypty królów, które mogliśmy zobaczyć. Pani przewodnik opowiadała nam bardzo dużo ciekawych informacji o królach. Bardzo podobała mi się zielona szkoła.