Trzydniowa wycieczka do Łodzi

10-12 października 2018

W tym roku zwiedziliśmy miasto słynące z przemysłu włókienniczego, leżącą dość blisko Warszawy - Łódź. Piękne pałace przemysłowców łódzkich, kwartał pracowniczy na Księżym Młynie zrobiły na dzieciach duże wrażenie. Obok tego poznaliśmy też artystyczną Łódź z Parkiem Tuwima, szkołą filmową, Muzeum Kinematografii czy oryginalnym pasażem róż przy ulicy Piotrkowskiej. Pożegnał nas ogród botaniczny ze swą egzotyczną roślinnością tonący w jesiennym słońcu.

Jak co roku klasy IV -VIII wybrały się na trzydniową wycieczkę. W tym roku mieliśmy przyjemność zwiedzać bardzo klimatyczne miasto Łódź. Pierwszego dnia mieliśmy okazję spacerować ulicą Piotrkowską, gdzie znajduje się nasza mała  polska ,,Aleja Gwiazd”. Tego samego dnia zwiedziliśmy Pałac Izraela Poznańskiego. Drugi dzień był bardzo interesujący, ponieważ odwiedziliśmy Muzeum Włókiennictwa w którym mieliśmy przyjemność stworzyć nasze własne części garderoby. Pałac Herbsta był kolejnym ciekawym miejscem które odwiedziliśmy tego  samego dnia. Jednak ostatni dzień naszej wycieczki był jednym z najlepszych, ponieważ odwiedziliśmy Muzeum Kinematografii oraz Szkołę Filmową z której słynie Łódź. Odwiedzając te miejsca czułem się jak w niebie, ponieważ sam interesuję się filmami oraz ich późniejszą obróbką. Uważam, że była to najciekawsza trzydniowa wycieczka na jakiej byłem do tej pory i bardzo żałowałem, że trwała tak krótko. Jedyne co mi pozostało to czekać cierpliwie kolejny rok.

Kuba Cybulski

Muszę przyznać, że jestem zadowolony z tegorocznej brązowej szkoły, ale jeśli mam być szczery, to przede wszystkim dlatego, że mogłem spędzić całe 3 dni z klasą.  Widzieliśmy: Manufakturę, Piotrkowską, pałace fabrykantów, fabrykę Geyera i planetarium czyli najpopularniejsze miejsca w Łodzi. Cóż, zwiedzanie wyglądało tak jak zwykle: przyjeżdżamy, oglądamy zabytek,  przewodnik opowiada coś o danym miejscu, większość osób i tak zapomni około połowę informacji a później jedziemy gdzieś indziej. Chociaż po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że moje podejście może wynikać z tego, że byłem już trzeci raz w Łodzi. Jedyna rzecz, która nie podobała mi się w naszej wycieczce to to, że nie odwiedziliśmy centrum nauki.

Kacper Błażejewicz

Dnia 10 października 2018r rozpoczęła się trzydniowa szkolna wycieczka do Łodzi. Wyjechaliśmy spod szkoły o godzinie 8.30, dojechaliśmy do Łodzi o 11. Poszliśmy na spacer ulicą Piotrkowską do ławeczki Tuwima, zwiedzaliśmy także plac Izraela Poznańskiego. Po spacerze zjedliśmy obiad w restauracji .Następnie mieliśmy warsztaty z animacji w Centrum Turysty na Księżym Młynie. O godzinie 19.00 wróciliśmy na kolacje do hotelu. Dnia następnego byliśmy w planetarium i Muzeum Kinematografii .W trakcie zwiedzania był obiad. Po obiedzie udaliśmy się na artystyczne podwórka przy ul. Piotrkowskiej . O 17.30 wróciliśmy do hotelu na kolacje . W ostatnim dniu, po wymeldowaniu się z hotelu zwiedzaliśmy ogród botaniczny. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na obiad i do Warszawy dojechaliśmy około godziny 19.00.