Wycieczka do Jury Krakowsko - Częstochowskiej

8 - 10 października 2012

Obszar Jury to jeden z piękniejszych zakątków Polski o unikalnych walorach historyczno-przyrodniczych. Podziwiać tam można wyrastające wśród ostańców skalnych zamki pamiętające czasy Kazimierza Wielkiego. Wapienne góry kryją w sobie wiele tajemniczych jaskiń. Biel skał na tle jesiennego lasu przyciąga wzrok kolorystów i fotografów, a same skałki są wielką atrakcją dla tych, którzy lubią wspinaczkę. Trudno nam było wybrać najciekawsze, najbardziej charakterystyczne i najpiękniejsze miejsca, które trzeba zwiedzić, dysponując tylko trzema dniami.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy zamek w Ogrodzieńcu. Weszliśmy do sali, gdzie dokonywane były najstraszniejsze tortury. Drugiego dnia oglądaliśmy zamek w Pieskowej Skale, zobaczyliśmy skałę "Maczuga Herkulesa" oraz zeszliśmy do Jaskini Łokietka, w której było dużo minerałów. Trzeciego dnia zwiedziliśmy zamki w Mirowie i Bobolicach. Najbardziej podobał mi się zamek w Bobolicach, ponieważ był odnowiony i nowoczesny.

Karol Kijanowski

...Następnego dnia po śniadaniu obejrzeliśmy zamek w Pieskowej Skale i "Maczugę Herkulesa". Potem zjedliśmy w restauracji "Pod nietoperzem" "gotowane nietoperze". Następnie zwiedziliśmy jaskinię Władysława Łokietka w Ojcowskim Parku Narodowym...

Mikołaj Dziok

...Ostatniego dnia spacerowaliśmy wśród Rzędkowickich skał i zwiedziliśmy dwa zamki: w Mirowie i Bobolicach. Później wróciliśmy do Warszawy. Było bardzo fajnie, ciekawie, zabawnie i wesoło.