Zielona Szkoła

8-12 maja 2017

Podczas tegorocznej zielonej szkoły zwiedzaliśmy zamki w Malborku i Gniewie, Gdańsk i Krynicę Morską oraz ciekawe Muzeum Zalewu Wiślanego w Kątach Rybackich. Dużo czasu przeznaczyliśmy na zabawę i rekreację: graliśmy w piłkę, pokonywaliśmy przeszkody w parku linowym, szukaliśmy skarbów na plaży, piekliśmy kiełbaski na ognisku. Dobrym wspomnieniom nie przeszkodziło nawet to, że była to najzimniejsza zielona szkoła w historii naszej szkoły.

Pierwszego dnia zielonej szkoły pojechaliśmy do zamku w Malborku, a potem poszliśmy nad morze, chociaż wiał okropny wiatr. Drugiego dnia zwiedziliśmy Westerplatte i oglądaliśmy pomnik poświęcony obrońcom, który przypominał indiański totem. Następnego dnia każdy z nas mógł posterować statkiem. W czwartek zwiedzaliśmy wystawę o rybołówstwie, a wieczorem piekliśmy kiełbasę, chleb i pianki na ognisku. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy salę tortur na zamku w Gniewie, gdzie trochę się przestraszyłam, ale nie tak bardzo jak moje koleżanki z klasy. Zielona szkoła bardzo mi się podobała - zarówno zwiedzanie jak i odpoczynek.

Marianna Kaniewska

Już pierwszego dnia poszliśmy na plaże, ale było strasznie zimno. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk. Trochę cieplej było tylko w cukierni na gdańskiej starówce. Mieszkałam w pokoju z moimi koleżankami Gabrysią, Natalią i Marianką. Pod koniec naszej wycieczki zrobiło się cieplej. Wyjazd podobał mi się.