Zielona szkoła w Augustowie i Wilnie

14-18 maja 2018

W dniach 14.05 – 19.05 dzieci klas II – VII na Zieloną Szkołę wyjechały zwiedzać malowniczą Suwalszczyznę z Augustowem na czele. Trzeciego dnia odbyła się wycieczka do Wilna – stolicy Litwy, gdzie wszyscy mogli zobaczyć elementy polskiej tradycji i kultury.

Dnia 14.05. pojechaliśmy do Augustowa. Kiedy dotarliśmy na miejsce i zjedliśmy obiad, wybraliśmy się zwiedzać Augustów. Spacerowaliśmy po pomoście z trybunami. Następnego dnia zwiedzaliśmy rynek. Pierwszego i drugiego dnia naszej wycieczki razem z innymi koleżankami chodziłam na basen.  Trzeciego dnia musieliśmy bardzo rano wstać, ponieważ jechaliśmy do Wilna. W mieście, które kiedyś należało do Polski zobaczyłam Ostrą Bramę i dom Adama Mickiewicza. Późnym wieczorem wróciliśmy do hotelu. W następnych dniach zwiedziliśmy Kanał Augustowski, pływaliśmy statkiem po Jeziorze Białym i wieczorem mieliśmy ognisko, na którym piekliśmy sobie kiełbaski.

Natalia Styńska

W maju razem ze swoimi koleżankami i kolegami pojechałam na Zieloną Szkołę do Augustowa. Pierwszego dnia wycieczki po obiedzie i zakwaterowaniu poszliśmy na spacer po Augustowie.  Wieczorem zjedliśmy kolację i  poszliśmy na basen. Następnego dnia również zwiedzaliśmy Augustów, a wieczorem pływaliśmy w basenie. W środę wczesnym rankiem pojechaliśmy do Wilna – stolicy Litwy. Zwiedzaliśmy tam Kościoły i byliśmy na polskim cmentarzu. Na obiedzie jedliśmy tamtejsze regionalne danie. Wieczorem wróciliśmy do hotelu w Augustowie, zjedliśmy kolację i zaraz poszliśmy spać, ponieważ byliśmy bardzo zmęczeni całodniową wycieczką. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy muzeum Ziemi Augustowskiej. Po południu graliśmy w gry terenowe, a potem poszliśmy na basen. Ostatniego dnia wycieczki wracaliśmy do Warszawy. Po drodze wstąpiliśmy do restauracji zjeść obiad.  Cała wycieczka bardzo mi się podobała!

Daria Jakuszewa

14.05.2018r. pojechaliśmy na Zieloną Szkołę do Augustowa. Sama podróż była przyjemna i trwała 5 godzin, ponieważ przez cały czas słuchałam muzyki i oglądałam filmy. Hotel do którego przyjechaliśmy miał aqua park, spa, super pokoje i fajną restaurację. Na początku zakwaterowaliśmy się i poszliśmy do pokoju się rozpakować. Po obiedzie pojechaliśmy na starówkę Augustowa. Zwiedzaliśmy rynek Zygmunta Augusta, park, kolumnę Zygmunta Augusta i spacerowaliśmy promenadą. Po powrocie do hotelu zjedliśmy kolację i poszliśmy na basen. Na basenie była bardzo długa zjeżdżalnia, jacuzzi i normalny basen. Po kąpieli mieliśmy przed snem trochę czasu wolnego, więc bawiliśmy się wspólnie w pokojach. Drugiego dnia przez około dwie godziny pływaliśmy po Jeziorze Białym. Mogliśmy podziwiać przy tym piękne krajobrazy. Po obiedzie pojechaliśmy do Muzeum Kanału Augustowskiego. Następnie spacerowaliśmy bulwarami nad rzeką Nettą. Wieczorem po kolacji znowu poszliśmy na basen. Trzeciego dnia pojechaliśmy do Wilna. W związku z tym musieliśmy wstać bardzo wcześnie. Zwiedziliśmy tam Ostrą Bramę, Pałac Prezydencki, cmentarz na Rossie, Uniwersytet Wileński i Katedrę Wileńską. Czwartego dnia naszego pobytu mieliśmy zorganizowane gry terenowe i dyskotekę. W piątek cali i zdrowi wróciliśmy do Warszawy.