Zielona szkoła w Krynicy Morskiej.

28 maja - 1 czerwca 2012

W poniedziałkowy poranek wyruszyliśmy w upragnioną podróż - na zieloną szkołę! Tego dnia zwiedzaliśmy Skansen w Olsztynku, gdzie dzieci mogły zapoznać się z dawnym życiem w wiejskiej osadzie. Podziwialiśmy stary, drewniany i jakże urokliwy Kościółek oraz chaty bogatych i biednych mieszkańców wioski. Mogliśmy także wejść do młyna oraz kuźni i zobaczyć jakimi urządzeniami posługiwali się dawniej ludzie. Późnym popołudniem przywitaliśmy się z morzem i oglądaliśmy przepiękny zachód słońca w Krynicy Morskiej.

Dzień drugi był bardzo intensywny ze względu na liczne zabytki, jakie mogliśmy podziwiać w Gdańsku i Gdyni. Piękne Oceanarium przykuwało wzrok kolorami oraz bogactwem gatunków wodnych zwierząt. W pamięci wielu dzieci utrwaliło się najsilniej.

Największą atrakcją dnia trzeciego okazał się rejs statkiem po malowniczym Zalewie Wiślanym. Oprócz tego odwiedziliśmy Muzeum Rybackie oraz farmę strusi i pasiekę pszczół. Dzieci mogły także zdegustować pyszny, słodki miodek. Zachwyciły nas wspaniałe okazy bursztynów, które mogliśmy podziwiać w Muzeum Bursztynów w Stegnie.

Czwartego dnia zwiedziliśmy Krynicę Morską. Byliśmy w latarni morskiej - ilość schodków stanowiła niezłe wyzwanie dla niejednego ucznia, każdy jednak dał radę wspiąć się na sam szczyt, przezwyciężając przy tym swoje obawy. Później mogliśmy już tylko nacieszyć wzrok malowniczym widokiem zarówno na morze jak i Zalew Wiślany. Dalej był czas na zakup pamiątek i zjedzenie pysznych gofrów!

Mimo niezbyt udanej pogody bawiliśmy się wspaniale, a w naszych sercach zostaną wspomnienia tych cudownie spędzonych chwil.

W Oceanarium najbardziej podobały mi się meduzy i ośmiornica. Bardzo podobało mi się na łodzi, nawet nią sterowałam! Byłam bardzo podekscytowana, kiedy w lesie zobaczyłam dziki! Zrobiłam im zdjęcia.

Antosia Merecz

W Oceanarium widziałem piranię! Był tam też chyba prawdziwy wąż! Na plaży zbudowaliśmy z piasku muzeum, wszyscy solidnie pracowali.

Łukasz Piętka

Najbardziej podobał mi się rejs statkiem i to, że mogłem nim sterować!

Alek Radoliński

Podobały mi się zabawy na plaży. Nie mogłem uwierzyć, gdy dokopałem się do wody!

Adaś Pupkiewicz

Bardzo trudno było mi rozstać się z rodzicami i moim bratem. Bardzo fajnie było w Oceanarium. Najbardziej podobały mi się strusie i rejs oraz jak przyszły małe dziki!

Wanda Osiecka

Najbardziej podobało mi się jak poszliśmy na plażę. W Oceanarium najfajniejsze były koniki morskie. Fajnie było na latarni morskiej oraz w muzeum bursztynów.