Jura Krakowsko-Częstochowska

30 września-2 października 2015

To była niewątpliwie atrakcyjna wycieczka po najciekawszych miejscach Jury Krakowsko – Częstochowskiej. Zwiedziliśmy ruiny zamków w Olsztynie i Ogrodzieńcu.

Weszliśmy do Jaskini Łokietka, spacerowaliśmy po Dolinie Prądnika w Ojcowskim Parku Narodowym. Wspinaliśmy się po Rzędkowickich Skałach. A wszystkiemu towarzyszyły interesujące opowieści zawierające fakty, podania i legendy. Była dyskoteka, ognisko, przejażdżka bryczką, dużo ruchu w zieloną noc. Wszyscy wrócili zadowoleni.

Najciekawszą przygodą pierwszego dnia była wspinaczka na kilkunastometrową skałę. Oczywiście pod okiem instruktora. Drugiego dnia zwiedzaliśmy ruiny zamku w Olsztynie i Ogrodzieńcu. Wchodziliśmy też do niedużej Jaskini Niedźwiedziej w Złotym Potoku. W pobliskim lesie było źródełko marzeń, gdzie każdy stojąc tyłem próbował wrzucić do wody patyk i wypowiadał życzenie, które ma się spełnić. Trzeciego dnia oglądaliśmy zamek w Pieskowej Skale i zwiedzaliśmy Jaskinię Łokietka, gdzie przyszły król ukrywał się przed czeskim księciem. Szczególną atrakcją wycieczki był luksusowy hotel, w którym mieszkaliśmy.

Lena Rynkun – Werner

Wycieczka była ciekawa. Zwiedzaliśmy zakątki Jury Krakowsko – Częstochowskiej.  Skałki były super, ale chciałabym, żeby były trochę wyższe.

Julia Sosnowska

Byliśmy na atrakcyjnej wycieczce, w czasie której zwiedzaliśmy dużo zamków i jaskiń. Świetnie się bawiłam. Na długo zapamiętam skalną wspinaczkę.