Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik

19 listopada 2010

W Centrum nauki Kopernik dzieci mogły zapoznać się z przebiegiem wielu zjawisk i procesów z dziedziny fizyki, chemii, biologii. Przy pomocy prostych modeli eksperymentalnych mogły poznać zasadę funkcjonowania wybranych urządzeń technicznych np.: pociągu poruszającego się dzięki działaniu pola magnetycznego, poduszkowca unoszącego się pod wpływem sprężonego powietrza, rakiety napędzanej gazem czy balonu unoszonego przez gorące powietrze. Dzięki grom i zabawom uczniowie poznali bliżej budowę i możliwości ludzkiego organizmu. Nie sposób wymienić wszystkich stanowisk interaktywnej wystawy skupionej wokół czterech platform tematycznych: człowiek i środowisko, świat w ruchu, strefa światła i korzenie cywilizacji. Trzygodzinny pobyt nie zaspokoił naszych apetytów. A więc do zobaczenia w Centrum!

Przez ponad trzy godziny mogliśmy korzystać z różnych wynalazków za pomocą m.in. specjalnych kart. Mogliśmy zobaczyć ogniste tornado, przeżyć trzęsienie ziemi, a nawet stoczyć walkę mózgów z drugą osobą. Mogliśmy także sprawdzić, ile decybeli ma nasz głos. Najbardziej podobał mi się wynalazek, dzięki któremu mogliśmy zobaczyć, jak będziemy wyglądać, gdy już się zestarzejemy. Myślę, że dzięki owej wycieczce dowiedzieliśmy się poprzez zabawę wielu pożytecznych rzeczy. Chciałabym tam jeszcze wrócić.

Ewelina Rybus

W Centrum Kopernika było bardzo ciekawie. Było tak dużo rzecz, że trudno to opisać. Były bańki mydlane, symulatory i nauki, które się poznawało przez zabawę. Bawiłam się z Sylwią na różnych symulatorach. Jeszcze nigdy czegoś takiego nie przeżyłam. Cieszę się, że tam poszliśmy.

Marysia Sarnacka

Widzieliśmy bardzo różne przyrządy. Były tam roboty i wiele innych mechanicznych rzeczy. Pobyt tam bardzo mi się podobał, ale myślałem, że będzie lepiej.

Adam Grzybowski