Wycieczka do Łodzi

10-13 października 2018
W dniach 10-13 października odbył się wyjazd klas 4-8 do Łodzi. Po przyjeździe do miasta udaliśmy się na ulicę Piotrkowską, na której zobaczyliśmy kilka ważnych miejsc dla miejscowej historii. Zatrzymaliśmy się przy ławeczce Juliana Tuwima, oraz zwiedziliśmy pobliskie podwórko gdzie zachowały się elementy żydowskiej kultury materialnej.

Niedaleko od tego miejsca na ulicy Piotrkowskiej 78 oglądaliśmy rzeźbę Artura Rubinsteina i zwiedziliśmy muzeum jemu poświęcone znajdujące się w przyległym budynku.
Następnie udaliśmy się do Pałacu  potentata włókienniczego Izraela Poznańskiego. Po muzeum udaliśmy się na obiad, po czym pojechaliśmy do hotelu aby się zakwaterować. Po kolacji młodzież udała się na odpoczynek.

W następnym dniu kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy było Centralne Muzeum Włókiennictwa, gdzie pokazano nam XIX wieczne maszyny Firmy Geyera. W górnej części budynku mieliśmy okazję zobaczyć retrospektywną wystawę firmy "Moda Polska". Następnie młodzież wszystkich klas została podzielona na trzyosobowe zespoły, aby wziąć udział w warsztatach projektowania ubioru. Po wykonaniu swoich kreacji, każdy z zespołów miał  czas na publiczną prezentację swojego projektu.

Po obiedzie zwiedziliśmy Pałac Hebsta, a po nim młodzież brała udział w warsztatach plastycznych w rewitalizowanych obiektach Księżego Młyna.
Około 20-tej wróciliśmy do naszego hotelu, a po kolacji młodzież miała czas wolny na integrację.

Ostatni dzień pobytu był niezwykle intensywny, począwszy od wizyty w MC-1 Planetarium, następnie przepięknym ogrodzie botanicznym i tamtejszym skansenie.
Później pojechaliśmy do Pałacu Rodziny Scheiblerów, gdzie znajduje się niezmiernie ciekawe muzeum kinematograrfii. Na zakończenie naszego pobytu zwiedziliśmy słynną  "Łódzką filmówkę". Ostatnie chwile w mieście to Piotrkowska gdzie mogliśmy jeszcze raz podziwiać architekturę i klimat miasta.
Po obiedzie w łódzkiej Manufakturze około godziny 15 - tej udaliśmy się w drogę powrotną do Warszawy.