Wycieczka do Muzeum Kolejnictwa na lekcję pt. "Jak kolej zdobywała świat?"

23 lutego 2012

Budynek muzeum, dawny dworzec Warszawa Główna, jest dziś miejscem niemal zabytkowym. Przestrzenne wnętrza wypełnione są misternie wykonanymi modelami lokomotyw, wagonów lub całych pociągów. Czytając informacje i oglądając zdjęcia umieszczone w gablotach można szczegółowo zapoznać się z historią kolejnictwa. Wystawa jest na tyle ciekawa, że przyciąga nie tylko miłośników techniki.

Dzień nie zapowiadał się zbyt dobrze - padał deszcz i wiał silny wiatr. Prawdę mówiąc pogoda była okropna. Po wyjściu z tramwaju zobaczyłam stary budynek, który wyglądał na niedziałający dworzec kolejowy. Rzeczywiście, kiedyś nim był. Na początku poszliśmy zobaczyć makietę, na której jeździły miniatury pociągów. Potem pani pokazywała nam eksponaty. Dowiedzieliśmy się, gdzie była skonstruowana pierwsza kolej, słowem poznaliśmy historię kolejnictwa. Dla mnie wycieczka była niezbyt ciekawa, ale z rodzicami do takiego muzeum bym nie poszła, więc na pewno coś z niego wyniosłam.

Marysia Sarnacka

Pani przewodnik najpierw pokazała nam makietę z torami, zwrotnicami i oczywiście pociągami. Te ostatnie wydawały realistyczne dźwięki. Potem widzieliśmy modele starych lokomotyw. Dużym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że ponad 3000 lat temu istniały tory. Zobaczyliśmy też model śmiesznego pociągu na jednej szynie, model największej lokomotywy świata "Big boy", a także pociągu pancernego (najbardziej mi się spodobał), na którego mówię "Panzer pociąg". Później widzieliśmy zabytki polskiego kolejnictwa. Wycieczka była bardzo udana.

Marek Piętka

...Oglądaliśmy dużo miniatur lokomotyw i dowiedzieliśmy się kiedy powstał pierwszy pociąg - XIX wiek, Wielka Brytania. Usłyszeliśmy też trochę o historii kolei w Polsce. Przez chwilę byliśmy na dworze i widzieliśmy niektóre wagony, które zostały opisane wcześniej. Na koniec zwiedzania pisaliśmy krótki test o kolei.

Adam Grzybowski

Oprócz fascynującej makiety peronów, widzieliśmy również miniatury pociągów. Dowiedzieliśmy się, kiedy i gdzie powstał pierwszy pociąg. Najbardziej podobała mi się makieta peronu i pociągi jeżdżące wokół niego. Bardzo chciałabym odwiedzić to muzeum jeszcze raz, żeby zobaczyć wszystko od nowa. Polecam je każdemu, ponieważ można się wiele nauczyć.