Zielona Szkoła

14-18 maja 2018

W tym roku szkolnym na Zieloną Szkołę wyjechaliśmy do Augustowa. Dzieci same najlepiej opowiedzą co ciekawego się działo…

To był mój pierwszy wyjazd na zieloną szkołę!

Dzień pierwszy:

Obok szkoły podstawiony był autokar, gdy przyjechałam wsiadłam i czekałam… pomachałam na pożegnanie rodzicom i siostrze i ruszyliśmy w podróż, która trwała bardzo długo - z Warszawy do Augustowa. Po przyjeździe do hotelu i po przepysznym obiedzie udaliśmy się na wycieczkę po Augustowie. Dowiedziałam się, że to miasto odwiedził Jan Paweł II, byliśmy na plaży miejskiej nad rzeką Nettą, obok parku linowego. Po powrocie do hotelu wszyscy skorzystaliśmy z aquaparku, była świetna zabawa!

Dzień drugi:

Dziś mieliśmy rejs statkiem po Kanale Augustowskim. To była zachwycająca podróż. Widzieliśmy przepiękną przyrodę augustowską: czyste i przezroczyste jeziora i rzeki, piękne lasy. W czasie rejsu kupiliśmy dużo pamiątek. Na zakończenie dnia piekliśmy kiełbaski przy ognisku, oczywiście bardzo mi smakowały!

Dzień trzeci:

Pobudka była dziś bardzo wcześnie! Już o 6.00 zjedliśmy śniadanie, a o 7.00 wyruszyliśmy w daleką podróż do Wilna - stolicy Litwy. To był bardzo interesujący dzień, odwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc. Byliśmy w Ostrej Bramie w kaplicy, gdzie mogliśmy pomodlić się do Matki Boskiej Ostrobramskiej, widzieliśmy Pałac Prezydencki, Uniwersytet Wileński, Muzeum im. Adama Mickiewicza. Spacerowaliśmy po Starówce i tam zjedliśmy litewskie bliny. w drodze powrotnej odwiedziliśmy cmentarz na Rossie, gdzie pogrzebane jest serce Józefa Piłsudskiego, to bardzo ważne miejsce dla Polaków. Po powrocie do Augustowa byliśmy bardzo zmęczeni i zaraz po kolacji poszliśmy spać.

Dzień czwarty:

Dziś ponownie odwiedziliśmy centrum Augustowa. Zwiedziliśmy Muzeum Ziemi Augustowskiej i spacerowaliśmy po tym pięknym mieście. Po obiedzie były gry terenowe, które bardzo mi się podobały. Wszyscy byli weseli. A po kolacji mieliśmy dyskotekę, to dopiero było szaleństwo!

Dzień piąty:

Po śniadaniu i wykwaterowaniu z hotelu udaliśmy się w drogę powrotną do Warszawy. Chciałam szybko dojechać, żeby spotkać się z moją rodziną. Na zielonej szkole było bardzo miło i wesoło i wszystko mi się podobało, ale bardzo się już stęskniłam za rodzicami i siotrą.”

Erika Kiknavelidze

Pięć dni byliśmy na Zielonej Szkole w Augustowie. Augustów to piękne miasto położone wśród jezior i lasów Puszczy Augustowskiej. Mieszkaliśmy w hotelu “Amber Bay” nad jeziorem Białym, w lesie. W mieście zwiedziliśmy Muzeum Kanału Augustowskiego, Muzeum Ziemi Augustowskiej oraz całe miasto - Rynek Zygmunta Augusta, Promenadę. Na jeden dzień pojechaliśmy na Litwę, do Wilna. Zobaczyliśmy tam: Ostrą Bramę, w której był obraz Matki Boskiej Miłosierdzia, Mauzoleum “Matki i Serca Syna” i Wileńską Starówkę. W wolnym czasie chodziliśmy na spacery, bawiliśmy się razem, oglądaliśmy bajki, pływaliśmy w basenie i piekliśmy kiełbaski nad ogniskiem. Bardzo mi się podobało i chcę tam wrócić.