Zielona Szkoła

25-29 maja 2015

Podczas tego wyjazdu odkryliśmy piękno najbardziej atrakcyjnych turystycznie regionów Polski. Zobaczyliśmy bogactwo lasów, jezior, poznaliśmy tzw. Kaszubskie Morze czyli Jezioro Wdzyckie. Kaszuby bez cienia wątpliwości są „rajem na ziemi”- przepiękne widoki, rzeki, lasy, pagórki, czyste powietrze i spokój urzekający za każdym razem wszystkich turystów. Nas oczarowały również swymi pięknymi i malowniczymi terenami. Na uwagę zasługuje bogata historia tych terenów, którą mogliśmy poznać podczas licznych wycieczek. Bardzo spodobał nam się regionalny haft, malarstwo, muzyka oraz język. Ciekawym doświadczeniem okazał się wieczór kaszubski z tutejszym gawędziarzem przy ognisku, podczas którego poznaliśmy wiele zabawnych historii i anegdot.

W pierwszym dniu naszej wycieczki zatrzymaliśmy się po drodze w niezwykle pięknym, najstarszym mieście Polski- Toruniu. Pogoda nam dopisywała, więc mogliśmy oddać się zwiedzaniu tego uroczego, atrakcyjnego i klimatycznego miejsca. Byliśmy pod wrażeniem gotyckiej starówki, Domu Kopernika i wielu innych zabytków. Obowiązkowym punktem naszego zwiedzania była wizyta w pobliskim sklepie z przepysznymi toruńskimi piernikami. W drugim dniu naszej Zielonej Szkoły odwiedziliśmy Muzeum ceramiki Neclów w Chmielnie, gdzie uczestniczyliśmy w pokazie toczenia na kole garncarskim. Dla miłośników strusi afrykańskich  niezapomnianym wydarzeniem okazał się  pobyt na farmie strusi w Garczynie. Podczas wizyty w Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku wszyscy wspaniale się bawiliśmy i miło spędziliśmy czas. Znajdują się tutaj repliki drewnianego budownictwa kaszubskiego i ekspozycje tradycyjnych sprzętów użytku codziennego. Zobaczyliśmy największy koncertujący fortepian świata, „Dom do góry nogami” i najdłuższą deskę na świecie. Zwiedziliśmy również Muzeum Ziemi Kościerskiej, Muzeum Akordeonu oraz Muzeum Kolejnictwa. Naszą pięciodniową wycieczkę zakończyliśmy na gotyckim zamku krzyżackim w Bytowie.

Z Zielonej Szkoły z pewnością zapamiętamy urocze, klimatyczne miasteczka, bogactwo przyrody- wspaniałe lasy, malownicze, połyskujące w słońcu jeziora, pola, łąki, urzekające przepiękne krajobrazy Szwajcarii Kaszubskiej. To miejsce do którego chętnie wrócimy by nacieszyć się tak wspaniałymi widokami.

Każdego roku uczniowie naszej szkoły wyjeżdżają na Zieloną Szkołę. Tym razem wyjechaliśmy na Kaszuby. Na naszej liście zwiedzania był Toruń, gdzie zobaczyliśmy  sporo zabytkowych miejsc. Bardzo smaczne okazały się toruńskie pierniki. Zielona Szkoła była bardzo ciekawa, dużo zwiedzaliśmy –zamek krzyżacki w Bytowie zrobił na mnie duże wrażenie. Oprócz zwiedzania mieliśmy czas na swobodną zabawę, dyskoteki z konkursami były ciekawe i można było wygrać coś interesującego. Przyznam szczerze, że już nie mogę doczekać się kolejnego wyjazdu.

Jakub Cybulski

Zielona Szkoła na Kaszubach była wyjątkowa. Program był ciekawy, poznałam wiele miejsc o których tylko słyszałam. Spodobał mi się „Dom do góry nogami” w Szymbarku oraz najdłuższa deska świata. W Muzeum Kolejnictwa mogliśmy przejechać się drezyną, było to niesamowite uczucie. Podczas pobytu w Gołuniu dużo czasu spędzaliśmy na świeżym powietrzu. Nasz hotel był pięknie położony na terenie Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego  było to dodatkową atrakcją. Z okien naszego hotelu roztaczał się więc cudowny widok. Na mojej trzeciej Zielonej Szkole było naprawdę wspaniale!

Karina Kalicka

To była już moja trzecia Zielona Szkoła. Tym razem byliśmy na Kaszubach. Co zapamiętałam z tego wyjazdu? Wiele pięknych miejsc utkwiło mi w pamięci, ale jedno szczególnie-„Farma Strusi” i jej mieszkańcy, a najbardziej małe strusie. Przypominać mi będzie te cudowne ptaki wydmuszka jaja na półce z książkami. Już dziś nie mogę doczekać się kolejnego wyjazdu na Zieloną Szkołę.