Zielona Szkoła w Augustowie i Wilnie

14-18 maja 2018

W dniach 14-18 maja dzieci z klas II- VII wyjechały do Augustowa oraz Wilna na Zieloną Szkołę. Dwa pierwsze dni upłynęły nam na zwiedzaniu Pojezierza Augustowskiego, płynęliśmy statkiem, zwiedzaliśmy Kanał Augustowski, który łączy Wisłę z Bałtykiem. Główną atrakcją pobytu była jednodniowa wycieczka do Wilna, podczas której obejrzeliśmy Stare Miasto, Ostrą Bramę, cmentarz na Rossie oraz miejsce, w którym przebywał Adam Mickiewicz. Był też czas na zabawę i odpoczynek, mogliśmy korzystać z hotelowego basenu oraz spacerować po pięknym Augustowie. Ostatniego dnia, wzięliśmy udział w grze plenerowej.

W poniedziałek 14 maja wyjechaliśmy do Augustowa. Po przyjeździe, późnym popołudniem zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem. We wtorek wybraliśmy się do Doliny Rospudy. Odwiedziliśmy też Muzeum Kanału Augustowskiego. Cała środa była przeznaczona na zwiedzanie Wilna – stolicy Litwy. Zobaczyliśmy Ostrą Bramę, cmentarz na Rossie, Muzeum Adama Mickiewicza i wiele innych miejsc. W czwartek byliśmy w Muzeum Ziemi Augustowskiej. Po południu wzięliśmy udział w grze terenowej. Wieczorami mogliśmy korzystać z basenu, było ognisko i dyskoteka.

Najbardziej podobała mi się wycieczka do Wilna, ponieważ jest to piękne miasto. Zachwyciła mnie architektura, a zwłaszcza piękno wileńskich kościołów.