Zielona Szkoła na Kaszubach

25-29 maja 2015

Pierwszego dnia Zielonej Szkoły pojechaliśmy do miasta pierników – Torunia. Widzieliśmy krzywy budynek, mury i Rynek Staromiejski. Następnego dnia już z rana zwiedziliśmy muzeum ceramiki. Obejrzeliśmy tam bardzo dużo glinianych naczyń. Po obiedzie zwiedziliśmy farmę strusi afrykańskich. Zobaczyliśmy tam zarówno bardzo małe jak i dorosłe ptaki. W piątek wracając zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Bytowie. Było w nim wiele interesujących obiektów. Dojechaliśmy do Warszawy o 20.30. Zielona szkoła była extra.

Kacper Żołądkowski

…Trzeciego dnia byliśmy w Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, gdzie widzieliśmy najdłuższą deskę na świecie, dom sybiraków mający około 100 lat, pociąg, którym wywożono ludzi na Syberię oraz odwrócony dom. Po południu odbył się rejs statkiem po jeziorze Wdzydze. W czwartek zwiedzaliśmy Muzeum Ziemi Kościerskiej oraz muzeum akordeonu i muzeum kolejnictwa, a po obiedzie zorganizowano nam mini olimpiadę. Najbardziej podobała mi się wycieczka na farmę strusi, ponieważ mieliśmy możliwość zobaczenia dwutygodniowych strusi oraz karmienia już większych osobników.

Karol Kijanowski

Farma strusi afrykańskich to ciekawa i przyjemna wycieczka. Strusie były słodkie i urocze.

Ania Zatryb

Wycieczki były interesujące, ale nie podobało mi się to, że wbrew tradycji nie jechaliśmy na końcu autokaru.