Zielona Szkoła "SZLAKIEM PIASTOWSKIM"

6 - 8 października

Szlak Piastowski to niepowtarzalna w skali kraju trasa turystyczna przebiegająca przez centrum Wielkopolski. Na jej przebiegu zgromadziły się unikatowe zabytki kultury od początków polskiej państwowości.

W środowe południe dotarliśmy do Kruszwicy, gdzie byliśmy uczestnikami rejsu statkiem po jeziorze Gopło oraz z przewodnikiem zwiedziliśmy legendarną Mysia Wieżę. Pojechaliśmy także do Strzelna, aby zobaczyć Kościół św. Prokopa.

Jednak to czwartek przyniósł nam najwięcej atrakcji. Rankiem wyruszyliśmy na zwiedzanie pierwszej stolicy Polski - Gniezna, gdzie widzieliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego, Katedrę Gnieźnieńską, Wzgórze Lecha oraz rynek. Następnie udaliśmy się do Poznania, aby zobaczyć katedrę i przepiękną starówkę. Wieczorem odbyło się ognisko z kiełbaskami oraz dyskoteka.

W piątek resztkami sił po wieczornych szaleństwach, wybraliśmy się do Biskupina, aby zwiedzić ruiny archeologiczne - dawną osadę prasłowiańską. Nie możemy doczekać się kolejnej wycieczki!

Wycieczka bardzo mi się podobała. Najbardziej podobało mi się w Poznaniu, ma Mysiej Wieży w Kruszwicy, na dyskotece i na ognisku. Szkoda, że wycieczka była taka krótka.

Natalia Ryfińska

Program wycieczki był bardzo bogaty. Wycieczka bardzo mi się podobała, dużo zwiedziłem.

Dawid Łojek

Wycieczkę uważam za interesującą. Wiele ciekawych rzeczy dowiedziałam się w czasie pobytu w Muzeum Początków Państwa Polskiego. Już nie mogę się doczekać kolejnego wyjazdu ze swoją klasą.